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Desapareció del radar un avión de Air France con más de 215 pasajeros
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<blockquote data-quote="cosmiccomet74" data-source="post: 759477" data-attributes="member: 4858"><p>De www.pprune.org sale un reporte del The Aviation Herald,</p><p></p><p><strong>New information provided by sources within Air France suggests, that the ACARS messages of system failures started to arrive at 02:10Z indicating, that the autopilot had disengaged and the fly by wire system had changed to alternate law. Between 02:11Z and 02:13Z a flurry of messages regarding ADIRU and ISIS faults arrived, at 02:13Z PRIM 1 and SEC 1 faults were indicated, at 02:14Z the last message received was an advisory regarding cabin vertical speed. That sequence of messages could not be independently verified.</strong></p><p></p><p>Basicamente dice que el ACARS envio los siguentes mensajes:</p><p>-02:10z el Autopilot se desconecto y el sistema de Fly by Wire paso a controlar el avion en un modo llamado "Alternate Law" (los controles se encuentran degradados).</p><p>Luego hay una serie de senales de fallas que dan como resultado a las 02:14z una indicacion de que la altitud de la cabina empieza a subir lo que hace presumir una despresurizacion.</p><p></p><p>Del tema del weather por lo que lei en la pagina </p><p><a href="http://www.weathergraphics.com/tim/af447/">http://www.weathergraphics.com/tim/af447/</a></p><p></p><p>se puede ver que el tiempo estaba con un sistema de tormeta que seguramente habra sido un factor contribuyente en el accidente.</p><p></p><p>Tambien en pprune se habla que habria habido un incidente entre un A320 y el A330 de AF cuando previo a la salida del avion tuvieron una colicion entre la puntera del ala del A330 y el rudder del A320.</p><p>El rudder del A320 fue daniado severamente pero se jusgo que el ala del A330 no habia tenido problemas.</p><p></p><p>Por lo que de ser cierto este incidente, podemos tener que el ala del A330 se vio afectada aunque no visualmente y por lo tanto junto con la turbulencia en vuelo hubo una falla catastrofica de la misma.</p><p></p><p>Informative posts only - AF A330 loss </p><p></p><p>--------------------------------------------------------------------------------</p><p>I read somewhere that Air France 447's wing touched an A320 rudder in a taxi incident prior to departure. The A320's rudder was severely damaged, but AF447's A330 wingtip was not. AF447 departed, and is now missing.</p><p></p><p>First things first: Did the taxi incident occur?</p><p></p><p>Answers to big problems or issues are often simple. Here is one possibility: AF447's wing was weakened if not visibly damaged; the airplane suffered stresses during flight via flight in turbulence; the damaged, stressed wing broke off; the airplane plummeted into the sea.</p><p></p><p>What supports this?</p><p></p><p>1. Alleged taxi incident involving A320 and AF447.</p><p>2. Alleged time delay of four minutes from altitude to impact.</p><p>3. No calls from the pilots.</p><p>4. Sudden spurt of messages sent to base: multiple system failures.</p><p>5. Item 3. and 4. indicate an inflight breakup.</p><p>6. Airplanes don't fall out of the sky for no reason.</p><p></p><p>I don't want to hijack a thread by creating a new one. However, it is my hope the above can be expanded on by professional aircraft engineers and even, God forbid, pilots. </p><p></p><p>The 117 pages of uninformed drivel on "the other thead" has turned it into a complete farce. Nothing good can come of continuing with it.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="cosmiccomet74, post: 759477, member: 4858"] De [url]www.pprune.org[/url] sale un reporte del The Aviation Herald, [B]New information provided by sources within Air France suggests, that the ACARS messages of system failures started to arrive at 02:10Z indicating, that the autopilot had disengaged and the fly by wire system had changed to alternate law. Between 02:11Z and 02:13Z a flurry of messages regarding ADIRU and ISIS faults arrived, at 02:13Z PRIM 1 and SEC 1 faults were indicated, at 02:14Z the last message received was an advisory regarding cabin vertical speed. That sequence of messages could not be independently verified.[/B] Basicamente dice que el ACARS envio los siguentes mensajes: -02:10z el Autopilot se desconecto y el sistema de Fly by Wire paso a controlar el avion en un modo llamado "Alternate Law" (los controles se encuentran degradados). Luego hay una serie de senales de fallas que dan como resultado a las 02:14z una indicacion de que la altitud de la cabina empieza a subir lo que hace presumir una despresurizacion. Del tema del weather por lo que lei en la pagina [url]http://www.weathergraphics.com/tim/af447/[/url] se puede ver que el tiempo estaba con un sistema de tormeta que seguramente habra sido un factor contribuyente en el accidente. Tambien en pprune se habla que habria habido un incidente entre un A320 y el A330 de AF cuando previo a la salida del avion tuvieron una colicion entre la puntera del ala del A330 y el rudder del A320. El rudder del A320 fue daniado severamente pero se jusgo que el ala del A330 no habia tenido problemas. Por lo que de ser cierto este incidente, podemos tener que el ala del A330 se vio afectada aunque no visualmente y por lo tanto junto con la turbulencia en vuelo hubo una falla catastrofica de la misma. Informative posts only - AF A330 loss -------------------------------------------------------------------------------- I read somewhere that Air France 447's wing touched an A320 rudder in a taxi incident prior to departure. The A320's rudder was severely damaged, but AF447's A330 wingtip was not. AF447 departed, and is now missing. First things first: Did the taxi incident occur? Answers to big problems or issues are often simple. Here is one possibility: AF447's wing was weakened if not visibly damaged; the airplane suffered stresses during flight via flight in turbulence; the damaged, stressed wing broke off; the airplane plummeted into the sea. What supports this? 1. Alleged taxi incident involving A320 and AF447. 2. Alleged time delay of four minutes from altitude to impact. 3. No calls from the pilots. 4. Sudden spurt of messages sent to base: multiple system failures. 5. Item 3. and 4. indicate an inflight breakup. 6. Airplanes don't fall out of the sky for no reason. I don't want to hijack a thread by creating a new one. However, it is my hope the above can be expanded on by professional aircraft engineers and even, God forbid, pilots. The 117 pages of uninformed drivel on "the other thead" has turned it into a complete farce. Nothing good can come of continuing with it. [/QUOTE]
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