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<blockquote data-quote="Rumplestilskin" data-source="post: 2297289" data-attributes="member: 229"><p>Fíjate que las superficies móviles son iguales. La única diferencia del Eagle es que mueve hacia arriba y abajo la toma de aire para mejorar la ingestión de aire con un ángulo de ataque más elevado; cosa que aviones como el F-14/Su-27/Mig-29/F-18/Rafale hacen con las extensiones alares sobre la toma (o con el morro, en el caso de F-16/EF-2000). </p><p></p><p>Por lo demás, aviones como el Mig-25 o 31 tienen tomas idénticas a las del F-14, y pasan holgadamente el mach 2. </p><p></p><p></p><p></p><p><em><strong>Charlie Brown, a Vietnam-era combat pilot who flew Bearcats and two years in Phantom IIs, was part of the F-14 design team as well as an experimental test pilot with Grumman.</strong></em></p><p></p><p>“<strong>The [Navy] specs called for Mach 2.34. We actually tested the airplane for Mach 2.5</strong>. I flew it 2.5 a couple times. When you fly a Phantom, it’s built for 2.0, but when you fly that fast you know it. It’s like sitting on a beach ball; you don’t know which way it’ll go, it’s so sensitive. In a F-14 it’s like sitting in a Cadillac. It’s solid. You don’t realize you’re going that fast.</p><p></p><p></p><p><a href="https://www.airspacemag.com/military-aviation/tales-of-the-f-14-9474656/?page=4">https://www.airspacemag.com/military-aviation/tales-of-the-f-14-9474656/?page=4</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rumplestilskin, post: 2297289, member: 229"] Fíjate que las superficies móviles son iguales. La única diferencia del Eagle es que mueve hacia arriba y abajo la toma de aire para mejorar la ingestión de aire con un ángulo de ataque más elevado; cosa que aviones como el F-14/Su-27/Mig-29/F-18/Rafale hacen con las extensiones alares sobre la toma (o con el morro, en el caso de F-16/EF-2000). Por lo demás, aviones como el Mig-25 o 31 tienen tomas idénticas a las del F-14, y pasan holgadamente el mach 2. [I][B]Charlie Brown, a Vietnam-era combat pilot who flew Bearcats and two years in Phantom IIs, was part of the F-14 design team as well as an experimental test pilot with Grumman.[/B][/I] “[B]The [Navy] specs called for Mach 2.34. We actually tested the airplane for Mach 2.5[/B]. I flew it 2.5 a couple times. When you fly a Phantom, it’s built for 2.0, but when you fly that fast you know it. It’s like sitting on a beach ball; you don’t know which way it’ll go, it’s so sensitive. In a F-14 it’s like sitting in a Cadillac. It’s solid. You don’t realize you’re going that fast. [URL]https://www.airspacemag.com/military-aviation/tales-of-the-f-14-9474656/?page=4[/URL] [/QUOTE]
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Guerra desarrollada entre Argentina y el Reino Unido en 1982
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