Encuesta: Futuro helicóptero medio para el Ejército

Helicóptero medio para el Ejército

  • Airbus Helicopters AS332 Super Puma

    Votos: 2 5,6%
  • Airbus Helicopters AS532 Cougar

    Votos: 3 8,3%
  • Airbus Helicopters EC 725 Caracal/Super Cougar

    Votos: 6 16,7%
  • Mil Mi-17

    Votos: 19 52,8%
  • KAI KUH-1 Surion

    Votos: 2 5,6%
  • Combinación de alguno de los anteriores (especificar)

    Votos: 4 11,1%

  • Total de votantes
    36
  • Encuesta cerrada .
amplío:

The Marine Corps did this analysis and found that while the V-22 costs more to fly per hour than other options, it is more efficient because it can carry more passengers a greater distance. The CH-46 costs $4,600 per hour to operate, but carries half as many passengers as the V-22 and travels slower and not as far. The CH-46 costs $3.17 per passenger-mile. The CH-53E, the Marines’ heavy-lift helicopter, can carry extremely heavy loads on its cargo hooks (sling-loaded below the aircraft) but carries the same number of passengers as the V-22 (like the V-22, the CH-53E can carry more troops when loaded without seats, but this analysis uses troops-in-seats for comparison since this is the officially approved measure). The CH-53E costs the same to operate hourly as the V-22 but travels slower and therefore not as far, so it costs $3.12 per passenger-mile. The Navy’s newest H-60 version—the MH-60S—costs much less per hour (just over $2,500), but it can carry only seven passengers and also has a shorter range. The MH-60S costs $2.84 per passengermile. The V-22 costs almost $11,500 per hour and can carry 24 passengers at speeds over 250 knots—nearly twice that of fullyloaded helicopters. The V-22 costs $1.75 per passenger-mile

sólo para poner en perspectiva... 4600 dólares por hora de vuelo contra 2500 dolares del MH-60

The Army estimates that this upgrade will cut Chinook operating costs per flight hour from $2,526 for the CH-47D to $1,895 for the CH-47F. Additionally, the CH-47F will haul the Army’s heaviest loads at high-density altitudes and share information with other platforms.
y de hecho.. me equivoque!!... el Chinook cuesta menos la hr de vuelo!!



después de esto... ni regalados!!!
 
Viendo la cercana relación que va a tener Massa con Lula, deberíamos ver con buenos ojos los H225M que se producen en Brasil

Se firmó una carta de intención por 12 H215M, un modelo más chico pero con más alcance tengo entendido. Se podría buscar incorporar 10 H225M en su lugar, helicóptero ya utilizado por la PNA. Con 10 bichos de estos se pueden transportar 2 compañías enteras de infantería, con solo 10 helicópteros. Viendo el enfoque AS me parecen los bichos más adecuados. Las operaciones de apoyo al combate del narcotráfico en el norte pueden ser cubiertas por un modelo más ligero tipo Bell 412M, AW139M o H160M.

Si se piensa en aviación de operaciones especiales ahí los S-70 van de cabeza.
 
Viendo la cercana relación que va a tener Massa con Lula, deberíamos ver con buenos ojos los H225M que se producen en Brasil

Se firmó una carta de intención por 12 H215M, un modelo más chico pero con más alcance tengo entendido. Se podría buscar incorporar 10 H225M en su lugar, helicóptero ya utilizado por la PNA. Con 10 bichos de estos se pueden transportar 2 compañías enteras de infantería, con solo 10 helicópteros. Viendo el enfoque AS me parecen los bichos más adecuados. Las operaciones de apoyo al combate del narcotráfico en el norte pueden ser cubiertas por un modelo más ligero tipo Bell 412M, AW139M o H160M.

Si se piensa en aviación de operaciones especiales ahí los S-70 van de cabeza.

Gano ;Massa?

Saludos
 
Arriba