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<blockquote data-quote="koinorr" data-source="post: 853183" data-attributes="member: 2417"><p>¿están proponiendo un cambio de planta propulsora a CODAG? Nos fuimos al carajo, eso es carísimo, sopena de inviable . El sistema de bancada y silent Block, ya está puesto ( esto no es novedoso ), en cualquier barco ( sea civil o militar ) es la misma solución constructiva aplicable a cualquier instalación ( llámese AA ) que puede haber en un edificio de oficinas con rooftop AC. </p><p></p><p>En sí lo que genera eso no es una reducción de firma acústica significativa ( en un entorno como el aire menos denso que el agua ) sí la transmisión de vibraciones a la estructura ). No hay vuelta que darle al tema, un diesel es ruidoso, por eso los buques de guerra con pretensiones ASW usan ( al margen de una respuesta méjor y más rápida ) turbinas de gas, que hasta en algunos casos son encofradas en una caja de "silencio", aportando menos vibraciones y ruido para evitar su detección. Recordemos que el Conqueror obtuvo el rumor del Rosales con sus Diesel , antes que el del grupo de tareas del Crucero.</p><p></p><p>¿escucharon unos Pielstik, Burmeister & Wain o Sulzer andar en sala de máquinas? ¿una Rolls Royce de las Tipo 42? La diferencia es importante, uno es un conjunto de sonidos graves ensordecedores y el otro un sonido uniforme agudo medio. En el único momento que una turbina hace más ruido que los diesel es al encender ( mismo ruido que un avión)</p><p></p><p>Artículo de motores Sem-Pielstick</p><p></p><p>Technical Data</p><p></p><p>(The following characteristics apply to the PA6-280 series engines, these being taken as representative of the latest generation of the company’s products.)</p><p></p><p>Specifications</p><p></p><p></p><p>Number of cylinders:</p><p>12, 16, 18 or 20</p><p></p><p>Cylinder configuration:</p><p>In line or V; max 6 cylinders per line</p><p></p><p>Continuous rating:</p><p>295-440 kW/cylinder</p><p></p><p>Speed:</p><p>1,050 rpm</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Metric</p><p>US</p><p>Dimensions</p><p></p><p></p><p>Bore:</p><p>280 mm</p><p>11.0 in</p><p>Stroke:</p><p>290 mm</p><p>11.4 in</p><p>Swept volume:</p><p>17.8 l/cylinder</p><p>1,086 cu in/cylinder</p><p>Weight:</p><p>14-37 tonnes</p><p>13.7-36.4 tons</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Design Features. <strong>In a typical installation, the two engines on each shaft are in one compartment, mounted rigidly on a resiliently suspended common bed.</strong> <strong>The reduction gearbox is also rigidly mounted on the same bed</strong>. This rafting solution reduces noise emissions and vibration transmitted to the ship’s structure. Where the mission profile requires long runs at low output, one engine is declutched and the ship proceeds using only one engine per shaft.</p><p></p><p>Operational Characteristics. To meet the long-range/low-power requirement while saving fuel through the high efficiency of a new type of turbocharger, SEMT-Pielstick developed for its PA6 STC (sequential </p><p>turbocharging) model an air-charging system using one or two turbochargers, depending on the output required from the motor. Only one turbocharger is used for up to 60 percent of the maximum power of the engine, while two are used for 60 percent up to 110 percent (corresponding to an hourly overload of 4,270 kW).</p><p></p><p>The STC system increases the operating range of the diesel at slow and intermediate speeds, allowing the controllable-pitch propeller to be driven at its the normal pitch setting through most of the range. This also helps achieve increased efficiency and reduced underwater noise.</p><p></p><p>Saludos</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="koinorr, post: 853183, member: 2417"] ¿están proponiendo un cambio de planta propulsora a CODAG? Nos fuimos al carajo, eso es carísimo, sopena de inviable . El sistema de bancada y silent Block, ya está puesto ( esto no es novedoso ), en cualquier barco ( sea civil o militar ) es la misma solución constructiva aplicable a cualquier instalación ( llámese AA ) que puede haber en un edificio de oficinas con rooftop AC. En sí lo que genera eso no es una reducción de firma acústica significativa ( en un entorno como el aire menos denso que el agua ) sí la transmisión de vibraciones a la estructura ). No hay vuelta que darle al tema, un diesel es ruidoso, por eso los buques de guerra con pretensiones ASW usan ( al margen de una respuesta méjor y más rápida ) turbinas de gas, que hasta en algunos casos son encofradas en una caja de "silencio", aportando menos vibraciones y ruido para evitar su detección. Recordemos que el Conqueror obtuvo el rumor del Rosales con sus Diesel , antes que el del grupo de tareas del Crucero. ¿escucharon unos Pielstik, Burmeister & Wain o Sulzer andar en sala de máquinas? ¿una Rolls Royce de las Tipo 42? La diferencia es importante, uno es un conjunto de sonidos graves ensordecedores y el otro un sonido uniforme agudo medio. En el único momento que una turbina hace más ruido que los diesel es al encender ( mismo ruido que un avión) Artículo de motores Sem-Pielstick Technical Data (The following characteristics apply to the PA6-280 series engines, these being taken as representative of the latest generation of the company’s products.) Specifications Number of cylinders: 12, 16, 18 or 20 Cylinder configuration: In line or V; max 6 cylinders per line Continuous rating: 295-440 kW/cylinder Speed: 1,050 rpm Metric US Dimensions Bore: 280 mm 11.0 in Stroke: 290 mm 11.4 in Swept volume: 17.8 l/cylinder 1,086 cu in/cylinder Weight: 14-37 tonnes 13.7-36.4 tons Design Features. [B]In a typical installation, the two engines on each shaft are in one compartment, mounted rigidly on a resiliently suspended common bed.[/B] [B]The reduction gearbox is also rigidly mounted on the same bed[/B]. This rafting solution reduces noise emissions and vibration transmitted to the ship’s structure. Where the mission profile requires long runs at low output, one engine is declutched and the ship proceeds using only one engine per shaft. Operational Characteristics. To meet the long-range/low-power requirement while saving fuel through the high efficiency of a new type of turbocharger, SEMT-Pielstick developed for its PA6 STC (sequential turbocharging) model an air-charging system using one or two turbochargers, depending on the output required from the motor. Only one turbocharger is used for up to 60 percent of the maximum power of the engine, while two are used for 60 percent up to 110 percent (corresponding to an hourly overload of 4,270 kW). The STC system increases the operating range of the diesel at slow and intermediate speeds, allowing the controllable-pitch propeller to be driven at its the normal pitch setting through most of the range. This also helps achieve increased efficiency and reduced underwater noise. Saludos [/QUOTE]
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