Monchi dijo:El EAP era solo un demostrador de tecnologias contruido por BAe, no un prototipo del Typhoon.
Es mas, el EAP tenia la cola del Tornado.
A-1 dijo:O mesmo que o demonstrador do Rafale....
spirit666 dijo:
Pepino dijo:Es muy comun ese tipo de seguros. Su principal funcion es evitar que gire la tuerca del perno, por lo que no realiza demasiada fuerza.
Si es efectivo entonces para que cambiar. Pensamiento Ruso.CrazyIvan dijo:Si ya lo sé, yo los utilizo a menudo... pero en un avión de 4++... no sé como que podrían haber puesto otro cosa (tuerca autofrenante, ranurada, contratuerca, etc...)
Pero que es efectivo no cabe dudas...
Derruido dijo:Si es efectivo entonces para que cambiar. Pensamiento Ruso.
Saludos
Derruido
CrazyIvan dijo:Porque el "ganchito" no es "STEALTH"!!!
Y es muy efectiva, salvo que no lo cierres adecuadamente y se caiga la traba.Pepino dijo:Se usa en los ganchos de trailers, y en las lanzas para remolcar camiones.
Derruido dijo:PD: Nosotros la haríamos con alambre San Martín?
Empecemos por el Pampa.Pepino dijo:Para sacarte esa duda, primero tendriamos que comprar Rafales....
spirit666 dijo:
Rafale’s cockpit displays are unique. The pilot’s view is dominated by a wide-field-of-view (WFOV) head-up display and the unique head-level display (HLD). The latter is a high-definition full-color LCD screen, collimated at infinity, with the same field of view as the HUD. The coaming which separates the HUD from the HLD is on the pilot’s eye-line, while the HLD projects from the panel so that the viewing screen is close to the pilot’s face.
Visually, the effect is of a very large, bright and clear display (it looks large because it is almost literally at the end of your nose). The pilot can glance between the HLD and the HUD with an eye movement, without having to refocus.
The Rafale’s five-inch-square touch-screen displays, located on either side of the HLD, make more space for glass by eliminating the push-button around the bezel. Other designers have avoided touch-screens because they are seen as too hard to use in turbulence or maneuvering flight. Dassault and Thales have developed their own screens that provide tactile feedback – the screen clicks and moves when pushed – and allow the pilot to brace his arm for accurate use in turbulence or under g. Special silk-lined gloves include seamless fingertips and a chamois back to wipe any hand-prints off the screen. A similar touch-panel allows the pilot to interact with the HLD.