Menú
Inicio
Visitar el Sitio Zona Militar
Foros
Nuevos mensajes
Buscar en los foros
Qué hay de nuevo
Nuevos mensajes
Última actividad
Miembros
Visitantes actuales
Entrar
Registrarse
Novedades
Buscar
Buscar
Buscar sólo en títulos
Por:
Nuevos mensajes
Buscar en los foros
Menú
Entrar
Registrarse
Inicio
Foros
Fuerzas Aéreas
Futuro de las Fuerzas Aéreas
Rumores y discusión sobre el próximo multirrol que no fue para la FAA
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Estás usando un navegador obsoleto. No se pueden mostrar estos u otros sitios web correctamente.
Se debe actualizar o usar un
navegador alternativo
.
Responder al tema
Mensaje
<blockquote data-quote="HernanSCL" data-source="post: 2870721" data-attributes="member: 31027"><p>Aquí encontré el párrafo que puede inducir a error, pero si se lee completo se advierte:</p><p></p><p><em>The Dassault Mirage F1, along with the F-16 Fighting Falcon, forms the backbone of Morocco’s fighter fleet. The RMAF has 19 Mirage F1CH and 14 F1EH aircraft in service at Sidi-Slimane and operated by two <strong>Escadrons of Escadre de Chasse 5. Escadron de Chasse ‘Atlas’ flies the upgraded Mirage F1EH-200, while Escadron de Chasse ‘Assad’ operates the F1CH variant.</strong></em></p><p><em></em></p><p><em>Morocco <strong>originally bought 30 F1CHs, 14 F1EHs, and six F1EH-200s (equipped with in-flight refuelling probes)</strong> from France, with deliveries commencing in February 1978. They were used extensively during the war in Western Sahara. As a result, by 1987 seven F1s had been shot down, with three pilots killed.</em></p><p><em></em></p><p><em><strong>A total of 27 Mirage F1CH, F1EH and F1EH-200 aircraft were upgraded by Association Sagem Thales pour la Renovation d’Avions de Combat (ASTRAC), a joint venture between Thales Airborne Systems and the Safran group’s Sagem. The US$420 million upgrade was announced in 2005 and work began in 2006.</strong></em></p><p><em><strong></strong></em></p><p><em><strong>The MF2000 upgrade gives the F1s a capability similar to that of the Mirage 2000-5</strong>. It adds a night vision goggle compatible glass cockpit with digital two-colour displays, a new Head-Up Display (HUD) and full Hands On Throttle and Stick (HOTAS) controls. Other changes include a modern zero/zero ejection seat, a hybrid Sigma GPS navigation system, modern secure radios and provision for a helmet-mounted display system.</em></p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.defenceweb.co.za/aerospace/aerospace-aerospace/moroccan-mirage-f1-crashes-after-bird-strike/[/URL]</p><p></p><p>El error pudo haber estado en considerar como upgradeado sólo la versión EH-200 (que fueron 6) cuando la verdad es que EH-200 es una versión mejorada originariamente con refuel probe sobre las CH y EH. La cosa es que en 2006, los CH, EH <strong>y</strong> los EH-200 fueron objeto del upgrade ASTRAC, que electrónicamente les deja a un nivel de capacidad comparable a un Mirage 2000-5.</p><p></p><p>Saludos</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HernanSCL, post: 2870721, member: 31027"] Aquí encontré el párrafo que puede inducir a error, pero si se lee completo se advierte: [I]The Dassault Mirage F1, along with the F-16 Fighting Falcon, forms the backbone of Morocco’s fighter fleet. The RMAF has 19 Mirage F1CH and 14 F1EH aircraft in service at Sidi-Slimane and operated by two [B]Escadrons of Escadre de Chasse 5. Escadron de Chasse ‘Atlas’ flies the upgraded Mirage F1EH-200, while Escadron de Chasse ‘Assad’ operates the F1CH variant.[/B] Morocco [B]originally bought 30 F1CHs, 14 F1EHs, and six F1EH-200s (equipped with in-flight refuelling probes)[/B] from France, with deliveries commencing in February 1978. They were used extensively during the war in Western Sahara. As a result, by 1987 seven F1s had been shot down, with three pilots killed. [B]A total of 27 Mirage F1CH, F1EH and F1EH-200 aircraft were upgraded by Association Sagem Thales pour la Renovation d’Avions de Combat (ASTRAC), a joint venture between Thales Airborne Systems and the Safran group’s Sagem. The US$420 million upgrade was announced in 2005 and work began in 2006. The MF2000 upgrade gives the F1s a capability similar to that of the Mirage 2000-5[/B]. It adds a night vision goggle compatible glass cockpit with digital two-colour displays, a new Head-Up Display (HUD) and full Hands On Throttle and Stick (HOTAS) controls. Other changes include a modern zero/zero ejection seat, a hybrid Sigma GPS navigation system, modern secure radios and provision for a helmet-mounted display system.[/I] [URL unfurl="true"]https://www.defenceweb.co.za/aerospace/aerospace-aerospace/moroccan-mirage-f1-crashes-after-bird-strike/[/URL] El error pudo haber estado en considerar como upgradeado sólo la versión EH-200 (que fueron 6) cuando la verdad es que EH-200 es una versión mejorada originariamente con refuel probe sobre las CH y EH. La cosa es que en 2006, los CH, EH [B]y[/B] los EH-200 fueron objeto del upgrade ASTRAC, que electrónicamente les deja a un nivel de capacidad comparable a un Mirage 2000-5. Saludos [/QUOTE]
Insertar citas…
Verificación
Libertador de Argentina
Responder
Inicio
Foros
Fuerzas Aéreas
Futuro de las Fuerzas Aéreas
Rumores y discusión sobre el próximo multirrol que no fue para la FAA
Este sitio usa cookies. Para continuar usando este sitio, se debe aceptar nuestro uso de cookies.
Aceptar
Más información.…
Arriba