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<blockquote data-quote="Litio" data-source="post: 3019070" data-attributes="member: 51231"><p>-Si, están al mismo nivel, en el estándar M-7.1 al que Holanda y Belgica llevaron</p><p>los ultimos F-16 MLU que les quedaba para hacerlos compatibles con los F-16</p><p>Block 50/52 de la USAF</p><p></p><p>-El TAPE M-7.1 es un derivado del M-6.5 pero con mayores capacidades</p><p></p><p><strong>M6.5 tape</strong></p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">From this tape onwards there will be a difference between the European numbering sequence and the US. Funding for the M-tapes was extended through the years up untill number M6. The normal succession would mean an M7 would be next. This will be the case for the US (with their F-16s lasting untill well into the 2030s). Since the European F-16s are much older and reaching the end of their lifespan (2020-2030) it was difficult to convince them to extend funding for more updates to the F-16s. Specifically the Netherlands and Norway weren't eager since they already opted to replace the F-16 with the F-35 with fleet introduction starting in 2019 and F-16 phase out around 2024). Much of the updates found in tape M6.5 will be the same as tape M7.<ul> <li data-xf-list-type="ul">Rectification of some earlier weapon integration shortcomings</li> <li data-xf-list-type="ul">Integration of new weapons (JASSM, <a href="https://www.f-16.net/f-16_armament_article9.html">JDAM</a>, EGBU-12, SDB, AIM-120D and AIM-9X)</li> <li data-xf-list-type="ul">Integration of advanced racks (BRU-69), pylons, adapters and the UAI (ensuring nuclear surety and compatibility)</li> <li data-xf-list-type="ul">Update of the Link-16 protocol</li> <li data-xf-list-type="ul">Upgrade of the <a href="https://www.f-16.net/f-16_armament_article2.html">AN/AAQ-14</a> interface software</li> <li data-xf-list-type="ul">Update of the AN/ALR-56M system</li> <li data-xf-list-type="ul">Update of the GPS system</li> </ul></li> </ul><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><strong>M7.1 tape</strong><br /> Has the same set of updates as the European M6.5 tape.</li> </ul><p></p><p></p><p>-Los F-16 que Holanda le vendió a Chile y a Jordania son MLU pero bajo el</p><p>estándar Tape M-5 y en algunos casos sin haber sido sometidos al programa</p><p>Pacer AMSTEL ya que se encontraban en deposito (reserva), trabajo que hace </p><p>unos años atrás se realizo en ENAER para garantizar 8.000 hs de vida util, </p><p>sin estas mejoras estructurales los F-16 de 1º generacion solo tienen una </p><p>vida útil de 5.500 Hs, todos los F-16 hoy en manos de los miembros </p><p>de la OTAN ya recibieron esta mejora.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Saludosss</p><p>Roberto</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Litio, post: 3019070, member: 51231"] -Si, están al mismo nivel, en el estándar M-7.1 al que Holanda y Belgica llevaron los ultimos F-16 MLU que les quedaba para hacerlos compatibles con los F-16 Block 50/52 de la USAF -El TAPE M-7.1 es un derivado del M-6.5 pero con mayores capacidades [B]M6.5 tape[/B] [LIST] [*]From this tape onwards there will be a difference between the European numbering sequence and the US. Funding for the M-tapes was extended through the years up untill number M6. The normal succession would mean an M7 would be next. This will be the case for the US (with their F-16s lasting untill well into the 2030s). Since the European F-16s are much older and reaching the end of their lifespan (2020-2030) it was difficult to convince them to extend funding for more updates to the F-16s. Specifically the Netherlands and Norway weren't eager since they already opted to replace the F-16 with the F-35 with fleet introduction starting in 2019 and F-16 phase out around 2024). Much of the updates found in tape M6.5 will be the same as tape M7. [LIST] [*]Rectification of some earlier weapon integration shortcomings [*]Integration of new weapons (JASSM, [URL='https://www.f-16.net/f-16_armament_article9.html']JDAM[/URL], EGBU-12, SDB, AIM-120D and AIM-9X) [*]Integration of advanced racks (BRU-69), pylons, adapters and the UAI (ensuring nuclear surety and compatibility) [*]Update of the Link-16 protocol [*]Upgrade of the [URL='https://www.f-16.net/f-16_armament_article2.html']AN/AAQ-14[/URL] interface software [*]Update of the AN/ALR-56M system [*]Update of the GPS system [/LIST] [/LIST] [LIST] [*][B]M7.1 tape[/B] Has the same set of updates as the European M6.5 tape. [/LIST] -Los F-16 que Holanda le vendió a Chile y a Jordania son MLU pero bajo el estándar Tape M-5 y en algunos casos sin haber sido sometidos al programa Pacer AMSTEL ya que se encontraban en deposito (reserva), trabajo que hace unos años atrás se realizo en ENAER para garantizar 8.000 hs de vida util, sin estas mejoras estructurales los F-16 de 1º generacion solo tienen una vida útil de 5.500 Hs, todos los F-16 hoy en manos de los miembros de la OTAN ya recibieron esta mejora. Saludosss Roberto [/QUOTE]
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