Canadá se desprende de 5 CH-47

boreal

Forista Sancionado o Expulsado
Bueno, al final tres de los que les vendieron a los canadienses empezaron la vida como CH-47A y los otros tres como CH-47C.

147201
Boeing

CH-147
CH-147D
Chinook


first date: 28 December 2008 - Accepted at Kandahar


Originally built as CH-47C, US Army serial number 68-16017, company number B.609. Converted to CH-47D, new serial number 89-00130, conversion number M.3284. Over 39 years old when supplied to Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan.

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Boeing

CH-147
CH-147D
Chinook


Originally built as CH-47C, US Army serial number 67-18550, company number B.520. Converted to CH-47D, new serial number 84-24181, conversion number M.3085. Over 40 years old when supplied to Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan. Operational, in Canadian markings, by 8 January 2009.

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Boeing

CH-147
CH-147D
Chinook


Originally built as CH-47C, US Army serial number 67-18477, company number B.447. Converted to CH-47D, new serial number 87-00081, conversion number M.3200. Over 41 years old when supplied to Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan. Operational, in Canadian markings, by January 2009.

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Boeing

CH-147
CH-147D
Chinook


Originally built as CH-47A, US Army serial number 64-13140, company number B.112, accepted on 16 July 1965. Accumulated 3,598.0 hours flying time as a CH-47A, including a tour in Viet Nam with B Company, 228th Aviation Support Helicopter Battalion. Operated with Thai Air Force before returning to the US for the CH-47D program. Converted to CH-47D from 21 October 1983, new serial number 84-24154, conversion number M.3058. By 22 June 1998 had 5,540.2 hours logged time. Over 43 years old when supplied to Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan. Operational, in Canadian markings, by January 2009.

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Boeing

CH-147
CH-147D
Chinook


Built as a CH-47A for the US Army, their serial 66-00103, company number B.235, accepted on 15 September 1966. Logged 2,938.1 hours as a CH-47A. Converted to a CH-47D from 26 March 1986, new serial 86-01650, modification number M.3154. Over 42 years old when supplied to the Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan. Operational, in Canadian markings, by January 2009.

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Boeing

CH-147
CH-147D
Chinook


Built as a CH-47A for the US Army, their serial 65-08015, company number B.187, accepted on 10 May 1966. Logged 3,341.3 hours as a CH-47A. Converted to a CH-47D from 2 April 1986, new serial 86-01651, conversion number M.3156. Over 42 years old when supplied to the Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan. Operational, in Canadian markings, by January 2009.

Los nuestros fueron todos CH-47C menos el ultimo lote de 6/8 que se compró, que entonces resultaron ser los Modelo 414, que luego se denominó CH-47D, de hecho fuimos los primeros en Europa en volarlo, incluso antes que la aviación del US Army estacionada.
 

Juanma

Colaborador
Colaborador
Juanma, pero con las reconstrucciones y modernizaciones que ofrece Boeing, no seran recuperables? No creo que esten peor que los Charlie que tiene la FAA, y el programa de conversion a Delta estaba aprobado por Boeing...

Abrazo!

Mira, con reconstrucciones y con la gran demanda de este helo nadie los agarra.
Por eso digo que por algo será.
 

joseph

Colaborador
Colaborador
Si los ves, no te das cuenta. El proceso de modernizacion a Delta es tan perfecto, que los dejan cero Km... Yo jamas me lo hubiera imaginado...

Abrazo!

Lo único que me preocuparía es que tuvieran algún desgaste en la cédula que les quitara años de vida al poco tiempo de adquirirlos.
 
Mira, con reconstrucciones y con la gran demanda de este helo nadie los agarra.
Por eso digo que por algo será.

Si Juanma, pero es raro, no? Usualmente los tanos han sido soberbios constructores de helos, y tampoco han tenido un desgaste de uso tan grande estos Chinooks... A no ser que tengan un grave defecto de material, no tiene sentido, no?

Abrazo!
 

SkorpioN

Colaborador
Podría ser que responde al achicamiento presupuestario que afecta a muchos países en Europa; quizás el Esercito Italiano ahora no necesita tantos "Chinooks".

Saludos!
 

DSV

Colaborador
Es hermoso

 
Podría ser que responde al achicamiento presupuestario que afecta a muchos países en Europa; quizás el Esercito Italiano ahora no necesita tantos "Chinooks".

Saludos!

Pero que nadie los haya querido comprar? Eso es lo raro brother, como decia Juanma, nadie lo quiere...

Abrazo!
 
el 147203 tambien era un A o a lo sumo un B (1962!) ya que hay dudas sobre su serial original
lo que hace 4 -47A y 2 -47C , de los cuales uno de estos ultimos se perdio en Kandahar en 2009. De todas formas los D fueron llevados a nuevos, aunque hoy dia ya tienen unos 25 años desde dicha actualizacion



Bueno, al final tres de los que les vendieron a los canadienses empezaron la vida como CH-47A y los otros tres como CH-47C.

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CH-147D
Chinook


first date: 28 December 2008 - Accepted at Kandahar


Originally built as CH-47C, US Army serial number 68-16017, company number B.609. Converted to CH-47D, new serial number 89-00130, conversion number M.3284. Over 39 years old when supplied to Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan.

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Boeing

CH-147
CH-147D
Chinook


Originally built as CH-47C, US Army serial number 67-18550, company number B.520. Converted to CH-47D, new serial number 84-24181, conversion number M.3085. Over 40 years old when supplied to Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan. Operational, in Canadian markings, by 8 January 2009.

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Boeing

CH-147
CH-147D
Chinook


Originally built as CH-47C, US Army serial number 67-18477, company number B.447. Converted to CH-47D, new serial number 87-00081, conversion number M.3200. Over 41 years old when supplied to Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan. Operational, in Canadian markings, by January 2009.

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Boeing

CH-147
CH-147D
Chinook


Originally built as CH-47A, US Army serial number 64-13140, company number B.112, accepted on 16 July 1965. Accumulated 3,598.0 hours flying time as a CH-47A, including a tour in Viet Nam with B Company, 228th Aviation Support Helicopter Battalion. Operated with Thai Air Force before returning to the US for the CH-47D program. Converted to CH-47D from 21 October 1983, new serial number 84-24154, conversion number M.3058. By 22 June 1998 had 5,540.2 hours logged time. Over 43 years old when supplied to Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan. Operational, in Canadian markings, by January 2009.

147205
Boeing

CH-147
CH-147D
Chinook


Built as a CH-47A for the US Army, their serial 66-00103, company number B.235, accepted on 15 September 1966. Logged 2,938.1 hours as a CH-47A. Converted to a CH-47D from 26 March 1986, new serial 86-01650, modification number M.3154. Over 42 years old when supplied to the Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan. Operational, in Canadian markings, by January 2009.

147206
Boeing

CH-147
CH-147D
Chinook


Built as a CH-47A for the US Army, their serial 65-08015, company number B.187, accepted on 10 May 1966. Logged 3,341.3 hours as a CH-47A. Converted to a CH-47D from 2 April 1986, new serial 86-01651, conversion number M.3156. Over 42 years old when supplied to the Canadian Forces. Purchased second hand from US Army for use by Canadian Forces Joint Task Force Afghanistan Air Wing at Kandahar, Afghanistan. Operational, in Canadian markings, by January 2009.

Los nuestros fueron todos CH-47C menos el ultimo lote de 6/8 que se compró, que entonces resultaron ser los Modelo 414, que luego se denominó CH-47D, de hecho fuimos los primeros en Europa en volarlo, incluso antes que la aviación del US Army estacionada.
 

SkorpioN

Colaborador
No sé, pero justamente los usuarios de "Chinooks" no abundan y con los que poseen los respectivos países sumado a los recortes presupuestarios podría ser el motivo. Otra es que al ser "italianos" no son "compatibles" con los construidos por Boeing; o directamente están reventados estructuralmente, cosa que no creo.

Voy a ver si encuentro alguna info, me quedé con la intriga ahora, jaja.

EDIT: Por lo que pude encontrar buscando así no más, el Esercito Italiano pidió nuevos a Boeing 16 ICH-47F, así que supongo entonces esos de la foto serán reemplazados. Otro detalle no menor, Elicotteri Meridionali de Italia comenzó a construirlos bajo licencia en 1970... pensaba que eran mucho más nuevos.
http://www.defencetalk.com/ich-47f-chinook-helicopters-for-the-italian-army-18818/

Saludos!
 
los EMI son de 1968, Grecia por ej recibio su lote de CH-47C italianos ( identicos a los b-v nuestros ) y los acualizo via boeing a D en los 90s. Luego ya en los 2000s recibio un lote nuevito de Super D ( mh-47e aprox ), que son los que valen la pena, todo digitales y con tanques extra

el pedido italiano por los ICH-47F es anterior a la crisis economica actual , no se en que quedara, estaban previstos para 2013 originalmente
 
que lindo serian esos 5 chinooks para aca, mas los 2 desprogramados, cuando ocurren desastres es cuando nos damos cuenta cuanto se nesecita una maquina asi
 
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