SnAkE_OnE dijo:
no tan asi , son cosas complementarias
Bueno, creo si no entendí mal que son dos tipos de helicópteros y son complementarios ( uno de exploración que se puede armar y otro de transporte ) que tienen motores Allison ( hoy RR ) pero que seguramente compartirán motor . Dichos motores RR no pueden ser ni los T800, MTR390, ni RTM322, AE1107C ó el GEM quedando ( a mi entender ) el sempiterno Model 250 ...
Creo que uno de ellos es el PZL SW4 y otro el EA dirá ... Tal vez alguna variante del W-3PL ?
W-3PL Sokól - Created as effect of "Gluszec" W-3 Sokól upgrade program. New Sokól has Multi-function display (MFD) based cockpit, engines with Full Authority Digital Electronics Control (FADEC), Head-up display (HUD), forward looking infrared (FLIR) imager, new defense systems (IR countermeasure and Chaff/Flare dispenser), all new electronic system are integrated around new Mission Computer, air conditioning and composite armor for pilots cabin, new weapons: 12,7mm WKM-B machinegun in moving turret (instead of fixed 23mm canon), new unguided rockets pods with 70mm rockets (compatible with Hydras), new ATGMs, new main rotor.