Este es el motor, aparentemente equipa al H-500 y al Bo-105:
Rolls Royce Allison 250-C18 Gas Turbine Shaft Engine
Type: dual spool, free turbine turboshaft
Inlet: Axial with fixed inlet guide vanes
Compressor: Mixed flow; six stage axial, 1 stage centrifugal
Burner: Single can reverse flow combustor
Turbine: dual spool; two stage gas producer, two stage free power turbine
Exhaust: upward facing, dual exhaust diffuser
Power Rating:
317 shaft horsepower (SHP) at 6,016 rpm
Peak Torque Output:
425 lb/ft at 1,500 rpm
Weight:
143 lbs.
Power/weight:
2.2:1
Air mass flow: 3.0 lbs/sec
Compression Ratio: 6.2:1 at 51,000 rpm
Maximum TIT: 1850 degrees F
Specific Fuel Consumption:
0.70 lb/shp/hr
Nótense los dos conductos laterales a la salida del cárter del compresor centrífugo, ambos se dirigen hacia la parte posterior del motor, que al tener flujo inverso presenta la tobera a la mitad de la máquina.
Saludos.
P.D: el motor de Labala no estaba lejos de estos 315 SHP que entrega el Allison, y es muchísimo más sencillo.