El misil con alas se merece su club!
El Club del Lockheed F-104 Starfighter
El misil con alas se merece su club!
El misil con alas se merece su club!
However, the high rate of crashes while in Luftwaffe service could be blamed more on the hazards of flying low-altitude missions at high speeds in the bad weather of Northern Europe than on any intrinsic flaw with the F-104G. Human error was probably the major cause of the majority of the accidents
There was nothing intrinsically dangerous about the Starfighter, since the Royal Norwegian Air Force operating identical F-104Gs suffered only six losses in 56,000 flying hours, and the Spanish Air Force lost not a single one of its Starfighters to accidents.
SnAkE_OnE dijo:el F-104 el problema era el tipo de entrenamiento y el rol secundario de ataque que le querian dar...eso despues se soluciono con un cambio de doctrina del avion..no estaba diseñado para volar a baja altura...sino alto , rapido y capaz de llevar misiles , eso se queria
spirit666 dijo:El F-104 fue llamado "Widowmaker" (hacedor de viudas) o "ataud volante". Un ala muy supercrítica diseñada para Mach 2, pero un desastre en los despegues y aterrizajes. Aparte el F-104 era muy susceptible al viento lateral y tendía a enrroscarse fácilmente (entrar en tirabuzón tanto vertical como horizontal). Fueron más de 300 los que se estrellaron.