Malvinas War/ Guerra de Malvinas

Greetings friends - I'm sorry I haven't logged in for a while, I've not been too well lately, but recovering now. I'll catch up with posting shortly.
 

reydelcastillo

Veterano Guerra de Malvinas
Colaborador
Thank You DW

We have the accounts of a War Veteran on the 155 mm , wounded in accion , it's on one of the Forums , we will bring it here with his authorization so everyone can read it - He was wounded by Belugas dropped on a low level atack - We will try to figure out which was the atack with guided bombs then -

Regards Enrique

Mr TOMMYJO has authorized us to bring his answere on the Guided Laser atack to this forum so we can read it - I'm just waitting on Tornado Blanco to bring it here -
 
Bombas guiadas por laser

Por TOMMYJO De Military Photos

Hi Enrique,

You've probably seen these link before? Just click on the date for the combat reports.

http://www.raf.mod.uk/Malvinas/1sqn_index.html

http://www.raf.mod.uk/Malvinas/cr1306.html

13 June 82 missions using Laser Guided Bombs

'Mission tasked in support of final assault on Stanley using FAC with LTM for guidance of LGBs (the first operational mission using this profile). Hare's aircraft was armed with CBU for mutual support.

Attack profile was 30-degree loft using an IP behind the FLOT. The first bomb fell short by 400 yards because the FAC illuminated the target immediately on weapon release. The second bomb was a direct hit on enemy position.'

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'Mission tasked for LGB delivery using LTM against enemy positions in the area of Tumbledown Mt.

The run-in was made from Hoya Chasco (Bluff Cove) and the first bomb was a direst hit on enemy gun position. The second bomb fell short by 400 yds. Both bombs were delivered from 30-degree loft profile.

During the attacks. Beech gave cross-cover to his leader. No AAA or SAMs seen, although Super Fledermaus audio was heard.'

The following is the mission highlighted by Chris to determine if the Harrier GR.3 could self designate. The decision was made after this mission to use ground based laser designators for future laser guided bomb drops.

http://www.raf.mod.uk/Malvinas/cr3005.html

'30 May 1982

Mission was tasked to see if GR3 could use LRMTS to designate for LGBs.
The weapons were dropped from 60-degree dive initiated from 35,000ft. The designating aircraft, flying chase, attempted to illuminate the aiming point using the rev sight set at 100mm.

Each LGB released was matched with one 1,000lb freefall bomb to prevent asymmetry on recovery. No bomb impacts were seen.'

Regards

TJ
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Hola Enrique,

Usted probablemente ha visto antes estos vínculos? Basta con hacer clic sobre la fecha para los informes de Combate.

http://www.raf.mod.uk/Malvinas/1sqn_index.html

http://www.raf.mod.uk/Malvinas/cr1306.html

13 de junio 82. Misiones utilizando bombas guiadas por láser

"Misión asignada apoyo del asalto final sobre Stanley con la utilización de FAC (Nota: esto sería el Observador Adelantado)con LTM (Nota: Señalador de Blancos Láser)para la orientación de LGBs (Nota: Bombas Guiadas por láser) (la primera misión operacional utilizando este perfil). Hace de la aeronave estaba armado con CBU (Bombas "clúster", con submuniciones) para apoyo mutuo.

El perfil de ataque fue mediante un loft de 30 grados usando un Punto Inicial detrás de la FLOT. La primera bomba cayó corto por 400 yardas (Nota: 365 metros) porque el FAC, iluminó el objetivo inmediatamente después de la liberación del arma. La segunda bomba fue un golpe directo sobre la posición del enemigo. "

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"Misión asignada entrega utilizando LTM LGB contra posiciones enemigas en la zona de Monte Tumbledown.

El ingreso se hizo por Hoya Chasco (Bluff Cove) y la primera bomba fue un impacto directo en una posición artillera enemiga . La segunda bomba cayó a menos de 400 yardas. Ambas bombas fueron lanzadas desde un perfil loft de 30 grados.

Durante los ataques. Beech dio coertura cruzada a su líder. No se vió AAA o SAM, aunque se escuchó el audio de un Super Fledermaus".

La siguiente misión relevante fue hecha por Chris para determinar si el Harrier GR.3 podría designarse (blancos) a sí mismo. La decisión tomada después de esta misión fue de utilizar designadores láser en tierra para los futuros lanzamientos de bombas guiadas por láser.

http://www.raf.mod.uk/Malvinas/cr3005.html

«30 de mayo de 1982

Misión encomendada la tarea para ver si GR3 puede utilizar LRMTS para designar LGBs.
Las armas fueron lanzadas con un picado de 60 grado iniciado 35000ft. (Nota: 10668 metros) La aeronave de designación, que volaba detrás, intentó iluminar el punto de mira utilizando el rev fijado en 100 mm.

Cada LGB liberado correspondia con una bomba de 1.000 libras (453,6 Kilos) de caída libre para evitar la asimetría en la recuperación. No se observaron impactos de bombas. "

Recuerdos

TJ

Mi Capitan:-Tarde pero seguro...(seguro que lo traducido no es lo que dice arriba).......:yonofui:-Diculpeme la demora pero ando con problemas en la "pece"...vio!!!....:rofl:......Con gusto acepatare el castigo correspondiente por mi ausencia.....:banghead:...:(...
Como siempre digo los arreglos que se hagan en la traduccion son bien venidos amigos!!!:cheers2:

Saludos!!

Fer

PD: los extrañooooooooo:(
 

reydelcastillo

Veterano Guerra de Malvinas
Colaborador
Tornado

Muchas Gracias por el laburo y la ayuda -

Nos podras traer el relato de Adrian de los 155 para aca , asi lo leen los Britanicos -

Thank you Tornado

Could you bring to us the Adrian's account when he is hit by belugas - Please
Thank's Enrique
 
Gentes: no se porque extraña razón se me eriza la piel cuando leo el relato de ambos lados. Como así también el compartir data, vivencias, fotos, etc. Todo con mucho respeto y educación.
En definitiva, creo que todos fuimos víctimas de una guerra que no debió existir y debemos respetarnos. Ya pasó, que no vuelva a ocurrir. Cordiales saludos a todos
 
Tales of Adranopi

Relatos de Adranopi/Tales of Adranopi

About what it says ..... Thundre know that ..... then I say what I experienced in the personal ...

I find ......
The attack suffered by one of these 12/06 parts by a combination of SAS and the RAF Harrier GR3, the first light a laser target marker and the second by throwing bombs Belugas directed against this target ... ... injured by this action several of the servants of the piece attached to GA3 GA 101 .......( one of many reports)

This story lived .....
Approx 07:00 and a flight razante Harrier supero containment anti ....... at that point we were already in the MIRA ...... there were possibilities to simulate positions and knew what was coming.
Around noon ...... DOS Harriers overcome new fire .... THE FIRST DISPA EVERYTHING WE HAVE AND THE SECOND ONE GIFT BELUGA ..... I am the first to fall because then wounded .... .... rotabamos tasks I was loading a projectile from the pit where we had to position. I owe the life of me shouts Hidalgo companion notice of the line of fire of the Harrier. I can throw as projectiles logically between the well but I was half-length away. Alli received six shocks and Lucero who was half way through the canyon is almost perforated. I remember .... smoke emanating from his back by the flesh burnt by the shrapnel. I remember this so impressive that we were all living there. Caen also Liborio, Hernandez Baez .... a disaster.
From the other piece at that time was close to ours as they had been dezplazada, his boss tells part Figueroa then ... one of our many reunions .... The slope of the Harrier that allowed to see the cabin with their pilot .... the beluga ... rebound fell several times and am about 50 meters below the location of unexploded ordnance.
Had this happened when pasted at the position today would be dead all in complete safety. We had a separate God. Balza in his mind that he thought you were dead.
2)

I was a soldier dragoneante class 62. Artillery Group headquartered in Junín 101 (GA 10 today) performing military service, the disaffected and low 1 convened immediately after the April 2.
Juninense artillery guns had far-reaching: Sofma caliber 155mm L33 Model 1977, with a powerful shot from 20 to more effective conventional ammunition Kms approx. 43 klg. the canyon, 9 tons.
Then we headed south. The order came to cross the May 10 and were transferred from Comodoro Rivadavia Puerto Argentino in a Hercules. I was on May 13.
Our mission was to drive away the English fleet that until that moment was approaching the coast without too much resistance on the extent of fire of 105 mm. The testing was to send two 155 mm guns which asentarían in the field and then send the rest of the battery that awaits.
Gentlemen ... we reached a crossing with only two guns, 24 men and there were isolated from the rest. Then turn to the orders of GA 3 by the then Lt. Colonel Martin Balza, an official who won our respect. Officers in charge were the direct operations Tte. 1 Dafunccio who joined us after our arrival, along with a surname of Subteniente, I remember Corbalán Jimenez, the Subteniente Gustavo Perez and NCOs: Cabo 1 and Liborio C. Figueroa, and Sergeant 1st Assistant Garnica (mechanical). I got this and I keep in my memory as men of courage, honor, and who had earned the respect of the soldier and with my colleagues that we are all brothers MALVINEROS fight to where it was, without ammunition, wallow in mud, in the trench wells without strips valieran alike, firing incessantly the iron 155 mm, causing damage to the son of remil p. ..... British wounded ..... ...... until fall or in the case of my colleagues until the last bullet SISTER ...... ........ we are and it is very different what happened in other task forces.
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We started the war. Taking a position on the edge of a road on Mount Sapper Hill, near the positions of the famous BIM 5.
Story to tell: to take the post and put in a position to draft the canyon, never knew the reasons, I mess Command Post information about our presence there, well ... our fellow Argentines, in the shadow of ......... evening we received was impressive trasantes rain. We answered thinking of the enemy and to get fire BIM 5 did the same, we were between two fires ...... calls, radio and everything went through quickly, with few puteadas and a great God who made it first had to mourn the dead or injured.
That night the fleet was leaning and was surprised to reach us. He liked to see them back and encouragement from colleagues in other positions until that night were swept by enemy fire.
Crossing artillery was hard ... our baptism of fire ... and fell on the first shot ... Second Lieutenant Jiménez Corbalán. I think his name was that since the memory fails me and was a top envoy to strengthen our position as we knew it .. but no
So the days of war ... the aircraft looking for the position of the guns and antiaircraft artillery fire that did not allow them to lower their level of navigation. At night the fleet and a crossfire of several hours. Sometimes the warnings of possible groups amphibians. The cold calando bones, permanent moisture feet tightened almost to the point that you do not feel. The absence of so many things ... Almost no descansábamos. Turnábamos watch and I remember the difficulty seeing beyond the next meters.
The famous well where we tirábamos with colleagues when they could not repel fire. Our response was to draft two by six or eight of them by the tongue of fire. They swept the area ... we disparábamos until its scope was shooting over our heads. It was only expected to fall just above a pod. That was the way to live and survive day to day.
After the landing ... change the position of shooting and now, almost did not stop the progress of their infantry and artillery against them deployed in the field. I remember the observer advance by radio to say ... ... "... white British children of p. .. nothing rises and drifts, reload and shoot ..." .... We were killing people and shouting out the success of that time ....... something irrational, but perhaps surprisingly, a mixture of courage, pride of man, loss of identity, some animal y.. . cagazo. So we were all in the Malvinas, and whoever does not recognize it is an asshole.
Between 10 and June 12 shooting with few interruptions, since not many bullets, not think over, hands bleeding, English disparábamos on progress and received fire from behind the marina. It was a real hell, but we had no time to realize this.
On June 12 two Harrier attack us. Had already identified our position and was leaked to the defenses.
In the first post I read here in the forum spoke of the topic Balza.
Part of the servants .... low ... all six wounded more or less serious. No dead. I was wounded in both legs and his shoulder. They just were not hurt and scars that we are in the soul.
On June 13 I moved to the mainland in the last Hercules was able to leave the island. Can not imagine leaving in the middle of enemy fire. Unforgettable, If today I was paralyzed to the story's soul. Ever found in another forum to a companion: Hugo Mancini, crossed memories of those moments because he was with his men in the defense and helping to take off that last plane. For me the war had ended, but not my brothers.
14 and everyone knows the story.
After I lost the account of the days in between Hospitals of Comodoro Rivadavia, Puerto Belgrano, Bahía Blanca and finally CARI rehabilitation center in Campo de Mayo.
Really got through the back door. In my town, Pergamino, I received the love of my family and friends and that is the end of a story like that of many fellow Argentines. A story that leaves me now to tell myself teaching ... YOUR MEMORY .... so many dead comrades. THEY, the heroes of a homeland that should not be forgotten. Young people who were not lucky ... I had not formed a home ... they had no children had no history .... future.
Did .... LA GLORIA ....
Veterans living things still ...

I hope it has made something with this story.

I send my hug malvinero.

Carlos Adrian Pole
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Listo Mi Capitan......solicito permiso permiso para retirarme a mi barraca y poder asearme y recibir mi racion de comida!!!......Señor:icon_bs:........:rofl:

Saludos para todos....

Fer

PD: thunder donde anda mi Tte??? te dejo un abrazo....

PD2: 3 palabras que no se tradujeron...1) tirabamos
2) rotabamos
3)Descansabamos
Este arreglo se los dejo a uds.....:yonofui:
 

Griffiths911

British War Veteran
Gentes: no se porque extraña razón se me eriza la piel cuando leo el relato de ambos lados. Como así también el compartir data, vivencias, fotos, etc. Todo con mucho respeto y educación.
En definitiva, creo que todos fuimos víctimas de una guerra que no debió existir y debemos respetarnos. Ya pasó, que no vuelva a ocurrir. Cordiales saludos a todos

Perfecto. Víctimas de la guerra. Tengo esperanza que no suceda otra vez. Gracias por palabras amistosas.
 

HAWKEYE

Colaborador
Colaborador
Quisiera hacer una pregunta a los ex-combatientes Britanicos, sobre todo a Griffiths911 que estubo en el HMS Cardiff si por favor alguien me traduce...


Que grado de veracidad existen en las afirmaciones de periodistas Britanicos que hablan de las cargas nucleares las santabarbaras de algunos T-42 como el HMS Coventry o el HMS Shefield.
Y si es asi que tipo de carga serian???, se las intento recuperar???, o si aun esperan???


Saludos
 

Griffiths911

British War Veteran
¿Cargas de profundidad nucleares? Los zambullidores británicos fueron a HMS Coventry y recuperaron muchas cosas. Pues los marineros nosotros no sabían si llevamos las armas nucleares.

HMS Sheffield. Agua profunda.

Moderator?
 

Juanma

Colaborador
Colaborador
¿Cargas de profundidad nucleares? Los zambullidores británicos fueron a HMS Coventry y recuperaron muchas cosas. Pues los marineros nosotros no sabían si llevamos las armas nucleares.

HMS Sheffield. Agua profunda.

Moderator?

¿Cargas de profundidad nucleares? Los buzos británicos fueron al HMS Coventry y recuperaron muchas cosas.
Los marineros no sabiamos si llevabamos armas nucleares.

El HMS Sheffield esta en aguas profundas.




Don't know how you translated but it's pretty good.

How many years were you in service? Never found out anything (before or after the war) about nuclear weapons in the ship or heard rumors?

I know it wasn't your area but maybe some fellow shipman told you something.

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No se como lo tradujiste pero esta bastante bien.

Cuantos años estuviste en servicio? Nunca aberiguaste nada (antes o despues de la guerra) sobre armas nucleares a bordo o escuchado algun rumor?

Se que no era tu area pero tal vez algun compañero te contó algo.
 
Saludos malvados y pecadores varios :) Caigo acá por invitación de reydelcastillo, amigo forista de MP.net. Coloco y amplío mi respuesta respecto al uso de bombas guiadas por láser en el conflicto de las Malvinas.

Efectivamente, la imagen del controlador de avanzada marcando un blanco para un ataque con LGB corresponde a la salida efectuada en la tarde del 13 de junio contra una batería de artillería de campaña argentina. Correspondió al segundo ataque exitoso con LGB de la guerra; ya se había desplegado armas guiadas por láser previamente los días 30 y 31 de mayo pero sin mayor éxito al intentarse usar como plataforma designadora al GR.3 - el cual dispone de un telémetro láser y buscador de objetivos iluminados Ferranti LRMTS (Laser Rangefinder and Marked Target Spotter) en un apéndice modificado en la nariz (que también contiene la cámara de montaje lateral F.95 de 70mm para reconocimiento) - y otro más usando un FAC pasando el mediodía del 13 mismo.

El LRMTS emite un pulso láser codificado utilizado para medir la distancia hacia un objetivo en tierra, de forma directa o a través de un predictor computado provisto por el sistema de navegación y tiro Ferranti FE.541; el sistema se encuentra enlazado al sitema de tiro y al visor frontal (HUD) a fin de proveer indicaciones visuales al piloto. También tiene un modo búsqueda (spot tracker) bajo el cual ubica radiación emitida por un objetivo iluminado por un pulso láser por un operador en tierra. En algún momento se propuso que el láser podría ser usado para el envío de armas guiadas (que resultó no ser viable dada la incompatibilidad entre la lógica de los sistemas del seeker del arma y la del rangefinder a bordo del avión).

La primera misión con este tipo de armas se llevó a cabo el 30 de mayo (cuyo objetivo en Cerro Alberdi (Mount Usborne) se encontraba muy cerca a posiciones británicas, por lo que un blanco cerca de Stanley fue seleccionado en su lugar) la que fue llevada a cabo por aeronaves Sea Harrier del Nº899 y 800 Sqdns, dos de ellos armados con bombas de caída libre de 1000lbs (XZ455 pilotado por el Lt Andy McHarg y XZ460/26 con el Lt Cdr Rod Frederiksen) y uno (ZA191/18 pilotado por el Lt Clive Morrell) armado con 2 bombas guiadas por láser junto a un Harrier GR.3 del Nº1(F) Sqdn de la RAF (XZ989/07 volado por el Sqn Ldr Peter V. Harris) como plataforma designadora. Como reseña el forista TOMMYJO, ninguna de las bombas pegó en el objetivo por lo cual, aún cuando se intentó un ataque similar al dia siguiente pasado el mediodía solo para comprobar que el método de entrega no estaba funcionando, se decidió cambiar el patrón de ataque y utilizar un controlador de avanzada (FAC) para proveer iluminación del objetivo desde tierra (y asegurar más posibilidades de éxito para el envío correcto de estas armas y sus valiosos - y escasos - kits de guía).

Este patrón de ataque se puso en práctica del 13 de Junio sobre posiciones argentinas en las proximidades de Mount Tumbledown (me parece que un cuartel del Ejército) por 2 aviones Harrier del Nº1 Sqdn con base en el Hermes, el XZ997/31 (pilotado por el Wg Cdr Peter Squire) con el XZ133 (piloto Flt Lt Mark Hare) como su flanqueador. El primero soltó 2 LGB que pegaron de lleno mientras el segundo cargaba bombas de submuniciones BL755; el segundo ataque del día, en horas de la tarde-noche, que fue el que se efectuó contra una batería de artillería de campaña de 155mm fue perpetrado de manera similar por 2 GR.3 - armados uno con LGB (el del líder de vuelo Sqn Ldr Jerry Pook) y el otro con CBUs (Flt Lt Mike Beech del Nº3(F) Sqdn) - resultó en un hit directo de una bomba guiada por láser sobre la mencionada posición.

El tipo de arma corresponde a la GBU-123/B, la bomba de caida libre Mk13/18 de 1000lbs británica equipada con el kit de guía Paveway II, como las mostradas cargadas en un GR.3 en la cubierta del Hermes en la siguiente imagen:

Dichas armas fueron homologadas y autorizadas para su envío desde las plataformas Harrier y Sea Harrier antes del inicio de operaciones.

La última misión con LGB se llevó a cabo el 14 de junio contra un puesto de mando en las proximidades de Sapper Hill (nuevamente 2 GR.3 liderados por el Sqdn Ldr Peter Harris en el XV997 con 2 bombas guiadas, escoltado por el XZ133/10 armado con bombas de submuniciones) pero fue cancelado luego de que el controlador FAC avistara banderas blancas flameando en Stanley. Esa misma noche, Argentina firma la rendición. Los aviones regresaron con sus cargas completas al Hermes alrededor de las 4 pm.

Como nota aparte, algunos de los GR.3 recibieron algunas mejoras para su "navalización" temporal entre las cuales se incluían la instalación de un transponder banda-I (como tiene el Sea Harrier) debajo del morro así como un equipo para alinear rápidamente el navegador inercial de la aeronave sobre un barco en movimiento (que era una de las razones por las que las misiones de Harriers desplegadas desde portaaviones originalmente requerían una escolta de Sea Harriers ya que sus plataformas FE.541 no se podían alinear en cubierta con el barco moviéndose; el SHar poseía un navegador Decca 72 Doppler montado sobre una plataforma giroestabilizada que le permitía operar desde portaaviones con un margen mínimo de error de navegación). Además se les cableó para llevar el misil AIM-9G Sidewinder y a los más "suertudos" se les equipó con dispensadores de chaff/flare Tracor AN/ALE-40 y una suite ECM (que ocupaba toda una barcaza de uno de los cañones ventrales ADEN de 30mm) linkeada al sistema de alerta de radar pasivo MSDS ARI.18223 a fin de mejorar su supervivencia en combate. Ademas, hubo que preparar a los aviones para el rigor físico de operar en el mar proveyendo puntos de anclaje en el tren de aterrizaje para amarrarlos a cubierta, resanando algunos paneles de acceso y taladrando algunos hoyos para drenar el agua salada que se colaba producto de la brisa marina y el oleaje.

Fuentes:
Harrier SIG (Special Interest Group)
Ian Allan - Aircraft Special Illustrated HARRIER
Aeroguide - Hawker Siddeley Harrier GR.Mk3/T.Mk4
Andy Evans - The British Aerospace Sea Harrier

Respecto a las supuestas armas nucleares a bordo de los buques británicos, entiendo que dichas naves sí llevaban cabezas nucleares como práctica estándar durante la Guerra Fría pero estas fueron todas removidas camino al teatro de operaciones. El MoD confirmó esto hace ya algunos años.

Griffiths911 dijo:
Pues los marineros nosotros no sabían si llevamos las armas nucleares.

Supongo que si los marineros encargados de desplegar las armas "no sabían" que las tenían, entonces simplemente no las tenían.

¡Saludos!

---------- Post added at 09:57 ---------- Previous post was at 09:41 ----------

Ahhh se me olvidó, la foto pertenece a British Aerospace y la tomé del libro Hawker Siddeley Harrier GR.Mk3/T.Mk4 (Aeroguide 12 - Roger Chesneau) y corresponde al Harrier matrícula XZ997/31 por lo cual es casi seguro que haya sido tomada el 13 de junio en horas de la mañana antes del ataque contra el HQ argentino que reseño líneas más arriba.
 

Griffiths911

British War Veteran
¿Cargas de profundidad nucleares? Los buzos británicos fueron al HMS Coventry y recuperaron muchas cosas.
Los marineros no sabiamos si llevabamos armas nucleares.

El HMS Sheffield esta en aguas profundas.




Don't know how you translated but it's pretty good.

How many years were you in service? Never found out anything (before or after the war) about nuclear weapons in the ship or heard rumors?

I know it wasn't your area but maybe some fellow shipman told you something.

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No se como lo tradujiste pero esta bastante bien.

Cuantos años estuviste en servicio? Nunca aberiguaste nada (antes o despues de la guerra) sobre armas nucleares a bordo o escuchado algun rumor?

Se que no era tu area pero tal vez algun compañero te contó algo.

When we loaded ammunition in Portsmouth there was very tight security. Sometimes security was even tighter and it was on those occasions that we rumoured that a 'weapon' was onboard.

But the truth is we never really knew.

I served for 15 years working in radar and ending my career in Air Traffic Control.
 

bagre

2º inspector de sentina
hi ken
pna gc 82 commander epaulettes
yesterday called w/gc82 former comm, assistant he is on a high officers course, and try against these afternoon, about the nukes on board, never a simply radar op. or diver sailor now about these weapons.
best regards
bagre

hola ken
las paletas del comandante del pna gc 82...
ayer hable con el asistente del antiguo comandante del gc82, el esta en estos días en un curso de oficiales superiores, volverea intentarlo esta tarde, acerca de las armas nucleares, nunca un radarista o buzo conocerian acerca de ese tipo de armas.
saludos
bagre
 
According to the British Ministry of Defence (MOD) when the Task Force was assembled there were nuclear weapons on board HMS Hermes, HMS Invincible, HMS Broadsword and HMS Brilliant.

The nuclear weapons from HMS Broadsword and HMS Brilliant were transferred to HMS Hermes and HMS Invincible because these ships had better protected magazines.

Nuclear weapons were also transferred to the Royal Fleet Auxiliary (RFA) ships RFA Fort Austin, RFA Resource and RFA Regent during the conflict.

No other ship of the Task Force carried nuclear weapons during the conflict.

There were training versions of nuclear weapons (that contained no nuclear material) aboard other ships of the Task Force.
 
According to the British Ministry of Defence (MOD) when the Task Force was assembled there were nuclear weapons on board HMS Hermes, HMS Invincible, HMS Broadsword and HMS Brilliant.

The nuclear weapons from HMS Broadsword and HMS Brilliant were transferred to HMS Hermes and HMS Invincible because these ships had better protected magazines.

Nuclear weapons were also transferred to the Royal Fleet Auxiliary (RFA) ships RFA Fort Austin, RFA Resource and RFA Regent during the conflict.

No other ship of the Task Force carried nuclear weapons during the conflict.

There were training versions of nuclear weapons (that contained no nuclear material) aboard other ships of the Task Force.

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Según el Ministerio de Defensa británico (MOD), cuando el Grupo de Trabajo se habían reunido las armas nucleares a bordo de HMS Hermes, HMS Invencible, HMS Broadsword y el HMS Brilliant.

Las armas nucleares de la HMS Broadsword y el HMS Brilliant fueron trasladados al HMS Hermes y HMS Invincible, ya que estos buques tenian mayor proteccion.

Las armas nucleares también fueron trasladados a la Real Flota Auxiliar (RFA) buques RFA Fort Austin, Reserva de Recursos y Regent RFA durante el conflicto.

Ningún otro buque de la Fuerza de Tarea llevaron armas nucleares durante el conflicto.

Hubo versiones de formación de las armas nucleares (que no tiene los materiales nucleares) a bordo de otros buques de la Fuerza de Tarea.
 

reydelcastillo

Veterano Guerra de Malvinas
Colaborador
CrisBv

Bienvenido Chris que bueno tenerte aca - Estas en tu casa -
Welcome Chris how nice to have you here - Feel yourself at Home -

Our Friend Chris is from Peru
Nuestro amigo Chris es de la Republica del Peru

ChrisBv es un estudioso del tema Aeronautico - Bienvenido
Ademas de ser hincha de River como tantos otros -
 

bagre

2º inspector de sentina
estimado rey del castillo
es hincha de river por empatia con su casaca nacional, recordad vuestros origenes, tambien habeis nacido a orillas del bendito riachuelo, habia uno de ud en mi familia, uno entre treinta...no importa en un momento de desesperacion futoblistica me probe en los tiempos de angel labruna como tecnico de inferiores...:cheers2:
saludos
bagre

sorry by these off topic
is about a ethernal football enemies boca juniors and river plate two bigs with a common history by side the riachuelo (river) on la boca buenos aires...:cheers2:
kind regards
bagre
 

Griffiths911

British War Veteran
hi ken
pna gc 82 commander epaulettes
yesterday called w/gc82 former comm, assistant he is on a high officers course, and try against these afternoon, about the nukes on board, never a simply radar op. or diver sailor now about these weapons.
best regards
bagre

hola ken
las paletas del comandante del pna gc 82...
ayer hable con el asistente del antiguo comandante del gc82, el esta en estos días en un curso de oficiales superiores, volverea intentarlo esta tarde, acerca de las armas nucleares, nunca un radarista o buzo conocerian acerca de ese tipo de armas.
saludos
bagre

Let me know where to send them?

Does anyone know a safe way to send a small package to Argentina? I want to make sure these items reach the owner...I am not concerned about cost.

Help please.
 
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