:yonofui::yonofui:que se me hace que también se traen un 767 PHALCON AWACS con rotodomo similar al A-50I:yonofui::yonofui: Digo:biggrinjester: para reemplazar al narigón dentro de poco
Digo no más MarioAr, los chilenos están haciendo bien sus compras y van a querer lo mejor, por eso lo digo. Es mi opinión, no es un rumor.Y de donde sacas eso?
KC-135E Service Life
The Air Force projected that E and R models have lifetime flying hours limits of 36,000 and 39,000 hours, respectively. According to the Air Force, only a few KC-135s would reach these limits before 2040, but at that time some of the aircraft would be about 80 years old. The Air Force estimates that their current fleet of KC-135s have between 12,000 to 14,000 flying hours on them-only 33 percent of the lifetime flying hour limit and no KC-135E's will meet the limit until 2040. Flying hours for the KC-135s averaged about 300 hours per year between 1995 and September 2001. Since then, utilization is averaging about 435 hours per year.
Only six KC-135s would need to be retired by 2040 because they would exceed their airframe life. According to 1996 letter from the defense secretary's office, the planes still had 35 years left in them.
According to the Air Force, the Mission Capable Rate for KC-135 tankers is 81 percent-the highest in the Air Force inventory. For comparison purposes, the KC-10 fleet is entirely in the active component, and the 59 KC-10s had an average mission capable rate during the same period of 81.2 percent. The B-2 Mission Capable Rate by comparison was 39 percent.
The March 2004 Defense Science Board Task Force Report on Aerial Refueling Requirements found that "Usage, which induces material fatigue, is not the driving problem. Total flying hours are relatively low for the KC-135s: the current airframe average is about 17,000 hours. Fatigue life is estimated to be 36,000 hours for the E, 39,000 hours for the R. Cycles are commensurately low on average (3800 for the R and 4500 for the E). Thus, the airframes should be capable to the year 2040 based on current usage rates."
Crónica
Capacidad de 250 personas
Fuerza Aérea estrena nuevo avión que será ocupado por Presidenta en viajes largos
SANTIAGO, septiembre 1.- Con una capacidad para transportar a unos 250 pasajeros y prestar servicios para labores militares y para los viajes de la Presidencia cuando así se determine, este lunes la Fuerza Aérea presentó en el Grupo 10, el Boeing 767 que fue adquirido por 45.5 millones de dólares.
La ceremonia fue encabezada por el comandante en jefe de la FACh, Ricardo Ortega, quien destacó las particularidades y ventajas de la aeronave.
Fuentes castrenses no descartan que el aparato haga su debut el próximo 20 de septiembre, cuando la Presidenta Michelle Bachelet viaje a Nueva York para participar en la Asamblea de la Organización de las Naciones Unidas (ONU)
El Boeing 767 mide 15,80 metros de alto y 54, 94 metros de largo. Posee una autonomía de vuelo de diez horas.
"Este es un avión de transporte, se llama estratégico por el volumen, carga, cantidad y distancia que es capaz de recorrer", explicó el general Ortega.
Litio, si relees los post de Wolf y Hoot, veras que eso es lo que se planea, hacerlo combi, con un pallet/modulo VIP.
Y con respecto a los KC-135E, yo no llamaria incoherente a la FACh, lejos esta de serla. Por un lado, por el costo de un B767-300 compran 2 Echo y los transforman en Romeo. Por otro lado el Phalcon usa los TF (sini es asi, corrijanme), asi que no veo incompatibilidad.
Tal vez planean remotorizar su flota de 707/135 con los CFM...
Veremos con que salen...
Saludos