Noticias de la Fuerza Aérea Argentina

Merchant Marine one

Miembro del Staff
Moderador
Hola Derru, y sí, pasaron varias semanas sin novedades, algo de eso me imaginaba....
Todavía no saben como van a pagarles a los policías su aumento de sueldos, menos que menos van a gastar 500 palitos verdes en aviones de combate....

Otro tema: navegando por internet he leído que los Grob 120 no serían aviones tan adecuados al entrenamiento primario,será esto cierto?
Traigo el tema a colación a raíz del accidente que uno de ellos sufrió hace poco tiempo...

un abrazo y feliz 2014 Derru...!!!!
 

CHACAL

Colaborador
Colaborador
Hola Derru, y sí, pasaron varias semanas sin novedades, algo de eso me imaginaba....
Todavía no saben como van a pagarles a los policías su aumento de sueldos, menos que menos van a gastar 500 palitos verdes en aviones de combate....

Otro tema: navegando por internet he leído que los Grob 120 no serían aviones tan adecuados al entrenamiento primario,será esto cierto?
Traigo el tema a colación a raíz del accidente que uno de ellos sufrió hace poco tiempo...

un abrazo y feliz 2014 Derru...!!!!

¡Es un avionazo!
Lo que pasa es que después de un accidente que le podría haber pasado a cualquiera, y que llevó a que volaran a toda la cúpula de la EAM (los motivos eran eran otros, pero sirvió de excusa), ahora tienen miedo de hasta que se les desinfle una rueda!!
 

fanatikorn

Colaborador
Algo así como "córtenles las cabezas!!!!!!", "pero no tienen nada que ver ellos!!!", "no importa, se las cortan igual!!!!".
Viene pasando bastante seguido, sino pregúntenle al Dir del HMC, al Sub Dir, al Enc, y a unos cuantos más que están en casa gracias a que se fugaron Olivera y el otro del mismo, y aunque no tuvieran nada que ver, no importa, deben rodar cabezas para mostrar que algo hacemos!!!.

Argentina...................un país con buena........gente!!!????? palmfacepalmfacepalmfacepalmfacepalmface
Fin del OT
 

fanatikorn

Colaborador
Creo que si.
La nota es de hace un tiempo y lo leí en clarín.
No recuerdo bien (voy a ver si la encuentro), pero era algo como lo que puse, que varias cabezas rodaron por culpa de 2 viejos.
Aunque mejor sería pasar el tema a otro lado, porque me parece que ya es OT.
 
Compra de Mirage F1 estancada

Inigo Guevara, Mexico City - IHS Jane's Defence Weekly

Argentine sources have told IHS Jane's that the planned procurement of 16 Dassault Mirage F1M fighters from the Spanish Air Force has stalled and could possibly be cancelled.
Local media reports indicated that the Argentine Air Force (FAA) has begun analysing other options, including second-hand Dassault Mirage 2000s from France or Brazil, but appears to be leaning towards an Israeli offer of 18 IAI Lahav Kfir Block 60 multi-role fighters for USD500 million, with a possible delivery date some 15 months after a contract signature.

COMMENT

The deal's cancellation has not been confirmed, but its causes could, if it happens, include a mixture of technical and political concerns.
http://www.janes.com/article/32019/argentine-mirage-f1-buy-reportedly-stalls

Google traducción :
Fuentes argentinas han dicho IHS Jane de que la compra programada de 16 Dassault Mirage combatientes F1M de la Fuerza Aérea española se ha estancado y, posiblemente, podría ser cancelada.
Los medios locales indicaron que la Fuerza Aérea Argentina (FAA) ha comenzado a analizar otras opciones, incluida la de segunda mano Dassault Mirage 2000 de Francia o Brasil, pero parece estar inclinándose hacia una oferta israelí de 18 IAI Lahav Kfir Bloque 60 cazas polivalentes por 500 millones de dólares, con una posible fecha de entrega unos 15 meses después de la firma del contrato.

COMENTARIO
La cancelación de la oferta no ha sido confirmada, pero sus causas podría, en caso de que suceda, incluir una mezcla de problemas técnicos y políticos.
 

cosmiccomet74

Colaborador
Colaborador
¡Es un avionazo!
Lo que pasa es que después de un accidente que le podría haber pasado a cualquiera, y que llevó a que volaran a toda la cúpula de la EAM (los motivos eran eran otros, pero sirvió de excusa), ahora tienen miedo de hasta que se les desinfle una rueda!!
A mi modestamente me parece que lo que le hacia falta al Curso Conjunto de Aviadores Militares es un avión de entrenamiento elemental tipo el Diamond Katana o el mismo Grob pero la versión 115, que permita adiestrar a los futuros Aviadores sin las complejidades de un avión turbohelice ni del tren retractil.
Algo así es lo que hace la USAF/US Navy que tienen tercerizado en escuelas de vuelo privadas como Embry Riddle con el Diamond Katana y el Cirrus SR 20.
http://www.flightglobal.com/news/articles/cirrus-sr20-wins-us-air-force-academy-award-359231/
http://cirrusaircraft.com/sr20/

Trainers line up for USAF



  • The chequered history of the US Air Force's flight-screening programme for pilot candidates has taken a new turn, with bidders lining up to provide an introductory flight training (IFT) service for 1,300-1,700 students annually.

    The USAF has been using flight training schools to perform flight screening since October 1999, when it abandoned use of the Slingsby T-3A Firefly trainer following a series of uncommanded engine stoppages. In-house flight screening was replaced by outsourced introductory flight training, which prepares students for specialised undergraduate pilot training on the USAF's Raytheon T-6A Texan II turboprop trainer.

    From February 1994, the air force took delivery of 110 single-piston T-3s costing $32 million from UK company Slingsby, but three aircraft crashed, killing three instructors and three students and the aircraft were grounded in July 1997. In 2002, Embry-Riddle Aeronautical University was selected to provide introductory flight training at the US Air Force Academy (USAFA), using Diamond DA20-C1 piston singles, 28 of which are now in use.

    Last year, under the IFT programme, the USAF launched a competition to centralise flight- screening services at a single location. Responses were submitted in November, with a shortlist of compliant bidders expected to be announced soon and contract award planned for April. The contract is for an initial six months, followed by 10 renewable annual options. Boeing has selected Big Spring, Texas and Lockheed Martin Craig Field at Selma, Alabama.

    A source close to the contest says the solicitation is for essentially the same specification aircraft as for the USAFA, but with reduced performance requirements at higher-density altitudes. Some bidders, including Lockheed, are offering the DA20-C1, with at least one - possibly Boeing - offering theCessna 172, the source says.
http://www.diamondaircraft.com/aircraft/da20/

Al final el GROB 120TP es un avión más complejo que el Beachcraft T-34A, lo que seria más apropiado para reemplazar al Embraer T-25 Tucano.

Pero bueno, es un problema Argentino el buscar soluciones más complicadas que las que toman otros paises...
 

cosmiccomet74

Colaborador
Colaborador
Aca hay otro ejemplo de la Royal Australian Air Force y de la Royal New Zealand Air Force.
Usan un entrenador pistonero de tren fijo para el entrenamiento inicial como si fuera el curso de piloto Privado de Avión que hacemos los civiles.

PAC CT-4 Airtrainer Trainer Aircraft, New Zealand

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Key Data







CT-4 Airtrainer is a single engine basic trainer aircraft designed and built by Pacific Aerospace Corporation (PAC) in Hamilton, New Zealand. It was derived from its predecessor Victa Aircruiser.

The aircraft is deployed with Royal New Zealand Air Force (RNZAF), Royal Thai Air Force (RTAF), Royal Australian Air Force (RAAF) and BAE Flight Training Australia.

A total of 153 CT-4s were operational worldwide as of January 2005.

Variations of the CT-4 Airtrainer
The CT-4 has seven variants: CT-4A, CT-4B, CT-4C, CT-4D, CT-4E, CT-4F and CT-4G.

The CT-4A is the first production model powered by a Continental piston engine rated at 200hp (149kW) of output power. A total of 78 aircraft are deployed with RTAF and RAAF.

"CT-4 Airtrainer is a single engine basic trainer aircraft."
The CT-4B is an enhanced version of CT-4A, incorporated with either a 210hp or 225hp Continental piston engine. About 38 CT-4Bs are operational with the RNZAF and RTAF.

The CT-4C is a modified version of CT-4B and is powered by a turboprop engine.

Also known as CT-4CR, the CT-4D was a model proposed to be fitted with a retractable landing gear.

The CT-4E is the latest variant powered by a Lycoming AEIO-540L1B5 engine rated at 300hp (223kW)of output power. A total of 37 aircraft were produced for deployment in the RNZAF, RTAF and Singapore. The maiden flight of the variant took place in December 1991.

The CT-4F is powered by a 300hp Continental piston engine. The variant is fitted with glass cockpit avionics, underwing hardpoints and air conditioning systems. Its demonstrator was developed in May 2007.

The CT-4G is an advanced version of CT-4E, incorporated with Garmin G1000 glass cockpit.

CT-4 basic trainer aircraft orders
Recent orders of the CT-4 include: RTAF (24), RAAF (37), RNZAF (19), Breco (14) and Royal Rhodesian Air Force (14).

The RNZAF ordered 13 CT-4Es in 1998, the first of which was delivered in August 1998. The deliveries were concluded by June 1999. Approximately 16 CT-4Es were procured by the RTAF in 2001.

Two CT-4Es were delivered to the Defence Science and Technology Agency (DSTA) of Singapore in 2002.

Design and features
The CT-4 was designed by modifying the Airtourer and Aircruiser aircraft. The design modifications included overhauling the fuselage, incorporating modern engines, wings and the bubble glass canopy.

The aircraft was designed to carry out pilot training and aerobatic manoeuvres even in the worst weather conditions. It features a fixed tricycle landing gear, electronic flight instrumentation system, rudder, ailerons, lighting panel, global positioning system, fuel injection system and nose wheel steering.

Development
The development of the CT-4 began in Australia in 1960s and was later transferred to New Zealand. A total of 87 CT-4s were built in the 1970s.

The maiden flight of the Airtrainer took place in February 1972 and the aircraft entered service in October 1973. Production of the CT-4 was deserted in May 1982.

PAC resumed production of the CT-4 in 1990. An advance CT-4E aircraft was produced in an attempt to win a contract from the United States Air Force (USAF). The contract was however lost. The production of CT-4E was terminated in May 1992 and restarted after 1996.

Cockpit
The spacious glass cockpit of the CT-4 accommodates two flight crew members.

"The CT-4 Airtrainer is powered by a single IO360-HB9 piston engine."
It is equipped with two adjustable side by side seats in the front side and a third seat in the rear side is optional. The backward lifting bubble glass canopy renders clear visibility to the flight crew. An air conditioning system maintains constant temperature in the cockpit.

The length and width of the cockpit are 2.72m and 1.1m respectively. The height is 1.17m.

Engines
The CT-4 Airtrainer is powered by a single IO360-HB9 piston engine rated at 157kW of output power. The engine is designed and manufactured by Teledyne Continental Motors of US.

It is a four-cylinder, horizontally opposed and fuel injected engine driven by a three bladed constant hartzell propeller constructed with aluminium.

Performance
The CT-4 can climb at the rate of 9.2m/s. The maximum and cruise speeds of the aircraft are 426km/h and 387km/h respectively. The stall speed is 111km/h. The range is 1,112km. The take-off and landing roll of the aircraft are 183m and 168m respectively.

New Zealand Defence Sector - Market Opportunity & Entry Strategy, Analyses and Forecasts to 2015

Detailed analysis and forecasts of the New Zealand defence market are available from our business information platform Strategic Defence Intelligence. For more information click here or contact us: EMEA: +44 20 7936 6783; Americas: +1 415 439 4914; Asia Pacific: +61 2 9947 9709 or via email.

La Royal Air Force tiene un programa de Air Cadets que entrenan en planeadores Grob 101 y luego moto planeadores Grob 109G.

http://www.raf.mod.uk/aircadets/
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Ya en la RAF el avión que usan es el Tutor que es el Grob 115E de 180 HP con tren fijo.

Tutor T Mark 1
Roles
Used for Elementary Flying Training by the 14 University Air Squadrons and 12 Air Experience Flights throughout the UK.

Specifications
  • Engines: Textron Lycoming AE-360-B piston engine
  • Thrust: 180lbs
  • Max speed: 135kts
  • Length: 7.54m
  • Max altitude: 10,000ft
  • Span: 10.00m
  • Aircrew: 2
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Details
The Grob 115E, known by the RAF as the Tutor, is used for Elementary Flying Training by the 14 University Air Squadrons and 12 Air Experience Flights throughout the UK. It is also used by the Central Flying School and for elementary WSO training at the RAF College Cranwell. All of the Tutors in RAF service are entered on the UK Civil Aircraft Register and are provided by VT Group.

The Tutor is constructed mainly from carbon fibre reinforced plastic, which combines high strength with light weight. Like its predecessor, the Bulldog, the Tutor has side-by-side seating but, unlike the Bulldog, the primary flight instruments are on the right-hand side of the cockpit. This allows the student to fly the aircraft from the right-hand seat with a right-hand stick and a left-hand throttle so that future transition to fast-jet aircraft is made easier.

Unpressurised, and powered by a Textron-Lycoming 180hp piston engine driving a Hoffman three-bladed, constant-speed propeller, the Tutor can cruise at 130kts at sea level and climb to 5,000ft in seven minutes. The aircraft has a very clean airframe and has a three-minute inverted- flight time limit, making it ideal for aerobatics where, unlike previous RAF light aircraft, it loses little or no height during a full aerobatic sequence. The aircraft has a very modern instrument and avionics suite, including a Differential Global Positioning System, which, apart from giving excellent navigational information, can also be used to generate a simulated Instrument Landing System (ILS) approach for training use at airfields where ILS ground equipment is not fitted for the runway in use.

The Tutor is a cost-effective, modern elementary training aircraft. The combination of docile handling characteristics and good performance make it very suitable for its training role.

Aircraft Recognition - Grob Tutor

O sea, estos que no saben nada no usan tren de aterrizaje retractil ni turbohelice para la parte inicial y nosotros usamos un turbohelice de 450 Shp y tren retractil...
 

cosmiccomet74

Colaborador
Colaborador
Tenes razon, el Pillan es retractil pero concedeme que proviene del mismo concepto anterior donde para la fase elemental se preferia que el avion sea Tandem y con pinta militar.
Desde hace unos años se cambio a avion lado a lado y de mucho menor potencia, hoy. Como puse la USAF/US Navy tienen el Katana con 125 hp y el SR-20 con 200 hp.

Para enseñarle lo basico a un futuro Piloto no necesitas tren retractil ni 300 hp.
Con mucho menos y mas barato obtenes los mismos resultados.

La USAF, RAF, RAAF, RNZAF, la FAB, FAP, etc, etc, no usan turbohelices para la fase elemental.
 

CHACAL

Colaborador
Colaborador
A mi modestamente me parece que lo que le hacia falta al Curso Conjunto de Aviadores Militares es un avión de entrenamiento elemental tipo el Diamond Katana o el mismo Grob pero la versión 115, que permita adiestrar a los futuros Aviadores sin las complejidades de un avión turbohelice ni del tren retractil.
Algo así es lo que hace la USAF/US Navy que tienen tercerizado en escuelas de vuelo privadas como Embry Riddle con el Diamond Katana y el Cirrus SR 20.
http://www.flightglobal.com/news/articles/cirrus-sr20-wins-us-air-force-academy-award-359231/
http://cirrusaircraft.com/sr20/

Ojo que dije que el Grob es un avionazo, pero no dije que es el reemplazo ideal del Mentor!!!
Como alguien me dijo una vez, cualquiera puede aprender a volar en un avión con doble comando, hasta mi suegra en un B-747, lo que si va a llevar muchas horas y el consiguiente costo!!!
Por misma razón, personalmente no veo como una descabellada al que se le ocurrió introducir a los Pazmany en una etapa elemental.
 

Grulla

Colaborador
Colaborador
Somos noticia mundial!!!

Argentina se negará a la compra de cazas españoles


Foto: EPA

El Ministerio de Defensa de Argentina tiene la intención de negarse a la compra de dieciséis cazas españoles Mirage F1M, de segunda mano, según informó Jane's con referencia a fuentes militares argentinas.

Las negociaciones sobre la adquisición de los aviones de combate se estancó y los militares argentinos comenzaron a estudiar la posibilidad de comprar otros cazas.

Entre las posibles variantes, está la compra de Mirage 2000 usados, de la Fuerzas Aéreas de Francia o de Brasil y los Kfir Block sesenta israelíes. La última opción es la más probable.

Leer más: http://spanish.ruvr.ru/news/2014_01_06/Argentina-se-negara-a-la-compra-de-cazas-espanoles-8075/
 

DSV

Colaborador
Si fuesen los 2000 brasileirinhos al menos están en condiciones de vuelo inmediatamente.
Llegamos a esta situación en donde el Kfir C60 es lo mejor que nos puede pasar.
 
S

SnAkE_OnE

Era Spock[DOUBLEPOST=1389103693,1389103582][/DOUBLEPOST]
Si fuesen los 2000 brasileirinhos al menos están en condiciones de vuelo inmediatamente.
Llegamos a esta situación en donde el Kfir C60 es lo mejor que nos puede pasar.

Mira, eso es discutible, ellos mismos reconocen que no tienen armamento operativo ya que esta todo vencido y sin soporte. Entonces estas complicado, con ese criterio salir a comprar los C S3 y los 2000P con RDM, es un paso dificil y caro a menos que te metas a aplicarles conversiones. Lo cual tambien va a ser bastante costoso, considerando que Francia no tiene para desprenderse de los propios.
 

rojo

Desde el Nacional
Colaborador
Traer los M2000 BR es traer un avión que solo esta para volar y nada mas y son pocas unidades, esto tendria que estar acompañado por un lote frances y kits de modernización por lo que el monto seria prohibitivo no porque no podamos sino porque no se quiere.
 
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