UK Defence Journal
Argentine military capability almost all gone
by
George Allison · August 20, 2015
After a significant period of decline, the Argentine armed forces have ceased to be a capable military force. In August 2015, the Argentine air force retired its Mirage fighters, with only a handful of them even flyable.
Things don’t look any better for the other services, the depleted Argentine Navy rarely puts to sea, has almost no spare parts and for the most part, doesn’t actually have any ammunition. 2012 saw the training ship ARA Libertad seized in Ghana on the orders of a hedge fund seeking reparations from the Argentinian government. Shortly afterward, the corvette ARA Espora was stranded in South Africa for seventy-three days after the German company hired to repair a mechanical fault refused to carry out the work as a result of the Argentine government’s unpaid bills. 2013 saw the sinking of the decommissioned destroyer ARA Santísima Trinidad in port as a consequence of poor maintenance.
ARA Santisima Trinidad sunk due to poor maintenance.
Even the submarine crews, despite benefitting from a recent upgrade, need at least 190 days of immersion practice and in 2014 only spent 19 hours submerged. A similar situation is faced by the four destroyers: Almirante Brown, Heroina, La Argentina and Sarandí, with engine problems and they need spares, plus they don’t have any weaponry.
The Argentine Army has deployed on operations without some of even the most basic equipment and rarely has the resources for training.
The Argentine Air Force largely consists of a collection of obsolete aircraft mostly dating back to the 1970’s, which are frequently grounded due to poor serviceability. They’re now even getting rid of their only semi-capable fighter aircraft.
According to IHS Janes
“The Argentine Air Force is drastically cutting staff working hours and decommissioning its last fighter aircraft amid continuing budget issues.
A recently published daily agenda indicates that the service’s working hours have been significantly reduced, from 0800 to 1300; rationing of food, energy consumption, and office supplies has been directed headquarters staff and property residents; and only the minimum personnel required to staff headquarters, directorates, and commands are working.
These orders, issued on 11 August, take effect 18 August. A next step will cut Monday and Tuesday as working days. Moreover, air force officials said any aircraft taken out of service will not undergo maintenance for now.”
This leaves the Argentine military with just two types of jet aircraft A-4’s and IA-63’s and both are subsonic, decades old and barely serviceable. Argentina had looked into buying new Gripen’s from Sweden via Brazil but this was vetoed by the United Kingdom which makes a large number of internal components for the aircraft. They had also looked at JF-17’s from China, but the JF-17s proved too expensive to modify.
Looking at the bigger picture, any revitalisation of the Argentine military will depend on the broader Argentine economy and that seems a long way off yet.
(https://ukdefencejournal.org.uk/argentine-military-capability-almost-all-gone/)
(Traducción literal extraida de google):
Capacidad militar argentina Casi todo se ha ido
por George Allison · 20 de agosto 2015
Después de un período significativo de la declinación, la armada argentina fuerza han dejado de ser capaz de la fuerza militar. En agosto de 2015, la Fuerza Aérea Argentina retiró ictos cazas Mirage, con sólo un puñado de ellos Incluso puede volar.
Las cosas no se ven nada mejor para los servicios de l'autre, la Armada Argentina agotado Rara vez pone a la mar, casi no tiene repuestos y en su mayor parte en realidad no Cualquier munición tienen. 2012 vio la Libertad ARA buque escuela Incautados en Ghana por orden de un fondo de cobertura que buscan una reparación por parte del gobierno argentino. Poco después, la corbeta ARA Espora quedó varado en Sudáfrica durante setenta y tres días después de que la empresa alemana contrató para reparar una falla mecánica se negó a realizar el trabajo como resultado de facturas pendientes de pago del gobierno argentino. 2013 vio el hundimiento del destructor ARA Santísima Trinidad dado de baja en el puerto como consecuencia de la falta de mantenimiento.
Incluso las tripulaciones de los submarinos, A PESAR beneficiarse de una actualización reciente, necesitan por lo menos 190 días de inmersión en la práctica y sólo 2.014 pasó 19 horas sumergidas. Una situación similar se enfrenta a los cuatro destructores Almirante Brown, Heroína, La Argentina y Sarandí, con problemas de motor y necesitan repuestos, no sobre-tiene ningún armamento.
El Ejército Argentino ha desplegado operaciones son sin Some of Incluso los equipos más básica y recursos para rara vez tiene la formación.
La Fuerza Aérea Argentina consiste en gran parte de una colección de aviones obsoletos en su mayoría data de la década de 1970, qui se basa con frecuencia debido a la escasa capacidad de servicio. Están ahora deshacerse Incluso de Su único avión de combate semi-poder.
Selon IHS Janes
"La Fuerza Aérea Argentina es drástica reducción del personal que trabaja horas y ictos de desmantelamiento de aviones de combate en medio de la última asuntos presupuestarios continuos.
Un programa diario publicado recientemente indica las horas de trabajo Que le de servicio significativamente reducido-tener-sido, 0800-1300; el racionamiento de alimentos, el consumo de energía y equipos de oficina ha-ha dirigido personal de la sede y los residentes de los inmuebles; y sólo el personal mínimo requerido para personal de la sede, direcciones y comandos están trabajando.
Estas órdenes, expedida el 11 de agosto hay, tienen efecto 18 de agosto. Un próximo paso será cortar lunes y martes como días laborables. Por otra parte, los funcionarios de la Fuerza Aérea dijeron Toda aeronave fuera de servicio el servicio no sufrirá por ahora ".
Esto deja a los militares con Argentina sólo dos tipos de aviones a reacción A-4 del e IA-63 de y ambos son subsónico, Décadas de edad y apenas utilizable. Argentina había mirado a la compra de nuevo Gripen de Suecia a través de el objetivo del Brasil Este fue vetada por el Reino Unido qui Hace un amplio número de componentes internos de la aeronave. Tenían aussi Mirado de JF-17 de China, el propósito JF-17 resultó ser demasiado caro para modificar.
Mirando el cuadro más grande, cualquier revitalización de los militares argentinos dependerá de la economía argentina y más amplio que parece muy lejos todavía.