Iconoclasta
Colaborador
P-8 Poseidon MMA: Long-Range Maritime Patrol, and More
Many people would contend that the P-3 Orion is the greatest maritime patrol aircraft ever flown. These aircraft entered service in 1959 and will continue to serve past 2011. Modifications to their equipment have sharpened their capabilities, and even given them a land-attack and surveillance role. In service with 15 countries, the Orion is a great success – but it’s a very old success, and a replacement is needed.
The P-8A has emerged from the P-7 LRAACA program that was begun in 1988. That program originally envisaged an improved P-3G design, but program cost overruns and interest in opening the competition to commercial designs led to cancellation in 1990. The successor MMA program was begun in March 2000, and Boeing beat Lockheed’s “Orion 21” for the contract with a design based on the ubiquitous 737 passenger jet.
Filling the P-3 Orion’s shoes will be no easy task. What missions will the new P-8A Poseidon face? What do we know about the platform, the project team, and ongoing developments? Will the P-3’s level of global customer coverage give its successor a comparable level of export opportunities? Australia has already signed on, but has the larger market shifted in the interim?
This is DID’s FOCUS Article concerning the P-8A Poseidon Multi-mission Maritime Aircraft, and it will be updated as events and contracts are announced. In the latest news, the US Navy is starting to buy production items and production slots for the first 2 lots…
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Español
P-8 Poseidón MMA: Patrulla Marítima de largo alcance, y más
Muchas personas sostienen que el P-3 Orion es el mayor avión de patrulla marítima volado nunca. Estos aviones entró en servicio en 1959 y seguirá sirviendo pasado 2011. Modificaciones de sus equipos han intensificado sus capacidades, e incluso darles un ataque de la tierra y la vigilancia papel. En servicio en 15 países, el Orion es un gran éxito -, pero es un éxito muy antiguo, y se necesita un reemplazo.
El P-8A ha surgido de la categoría P-7 LRAACA programa que se inició en 1988. Este programa inicialmente previsto una mejora de diseño de P-3G, pero los excesos de costes y programa de interés en la apertura a la competencia comercial de los diseños condujo a la cancelación en 1990. El sucesor MMA programa se inició en marzo de 2000, Boeing y Lockheed ritmo de "Orion 21" para el contrato con un diseño basado en el avión de pasajeros 737 omnipresente.
Llenando el P-3 Orion zapatos no será tarea fácil. ¿Qué misiones de la nueva P-8A Poseidon cara? ¿Qué sabemos acerca de la plataforma, el equipo del proyecto, y los acontecimientos actuales? ¿El P-3 el nivel de cobertura global de clientes dan su sucesor, un nivel comparable de las oportunidades de exportación? Australia ya ha firmado, pero tiene el mercado más amplio en el pasado?
Esta es la DID VOIR el artículo relativo a la categoría P-8A Poseidon multi-misión Marítima aeronaves, y se actualizará según los acontecimientos y los contratos se anuncian. En las últimas noticias, la Marina de los EE.UU. está empezando a comprar la producción de artículos y espacios de producción para los primeros 2 lotes ...
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