¿Upgrade para los Mirage?

Estado
Cerrado para nuevas respuestas
07-Aug-2008

Jane's International Defence Review

ATE develops Mirage avionics, weapons upgrade

Helmoed-Römer Heitman

Key Points
  • Package includes improved missile intercept capabilities, HUD, MFDs and fire control radar
  • Only four air forces maintain Mirage IIIs and Vs

South African defence group Advanced Technologies and Engineering (ATE) has developed an avionics and weapons system (AWS) upgrade package for the Mirage III/V aircraft.

The package has been developed to meet a requirement set out by two unspecified foreign air forces, both of which have short-listed the ATE upgrade. Mirage IIIs are currently in service with Argentina and Pakistan, and Mirage Vs with Colombia, Egypt and Pakistan. Argentina is known to be seeking a modern jet fighter. However, with funds lacking, an upgrade to its existing fleet of Mirage IIIs may meet this requirement.

The developments are based on experience gained in upgrading the Spanish Air Force Mirage F1 fleet and in developing the mission system for the South African Air Force's Hawk lead-in fighter trainers.

A key focus of the upgrade package is to enable Mirage IIIs and Vs to employ modern beyond-visual-range (BVR) missiles for medium- to long-range intercept. The package is generic, allowing equipment from different companies to be integrated into the system. It will typically comprise dual-redundant mission and weapons computers developed by ATE; dual redundant mission (MIL-STD-1553B) and weapons (MIL-STD-1760 compatible) busses; modern fire-control radar; head-up display (HUD) and multifunction displays (MFDs), provided by either Galileo Avionica or Thales; and an electronic warfare system provided by Saab Avitronics.
ATE will function as system house and handle the complete system integration and delivery.

A typical weapons mix envisaged for the upgraded fighter would comprise an internal cannon, short-range air-to-air missiles (AAMs) on the outer wing stations, and medium-range AAMs on the inner wing stations. The system can be configured to also carry medium-range missiles on the outer stations.

While the aircraft are intended for air-to-air mission roles, an air-to-ground capability can be provided.

The Mirage F1 upgrade developed for the Spanish Air Force and implemented in 55 aircraft, featured a redesign of the cockpit with a new man-machine-interface upgrade that included a hands-on throttle and stick; sextant Avionique's smart HUD, colour liquid-crystal displays, and inertial navigation system with GPS interface; a radar upgrade; enhanced air-to-ground functionality providing continuously computed impact point (CCIP) and continuously computed release point (CCRP) and 'long toss' modes for both low-drag and high-drag bombs; improved air-to-air self-defence functionality using short-range infrared and medium-range radar-guided missiles; Have-Quick 2 compatible communications system; and encrypted Mode 4 digital identification and flight recorders.
 
No creo que se haga es muy caro(igual por lo que lei en otros lados es mas los F-1)para lo que se busca aca segun se de fuentes de la FAA es dejarlos a los M-III hasta que no den mas(a lo que yo pregunte si ya no estaba asi y me dijo que todbia les queda un poquito mas)y ver que decide el poder politico ya que la pelota esta en cancha de ellos hace un par de años
Saludos
 
S

SnAkE_OnE

considerando el estado de nuestros Mirage V..Dagger/Finger y Mara, diria..antieconomico, too little too late, que yo sepa Colombia va por los Kfir 2000, Egipto no tiene mas los Mirage y Pakistan anda muy bien con los ROSE y SuperROSE. en todo caso ATE o esta preparadisimo para adornar hasta a mis vecinos..;);) o ya no saben que ofrecer, me parece que deberian ir buscando otro frame para meterse...


vamos en caida con Jane's, no se que pasa con los articulos..
 

Hattusil

Miembro del Staff
Moderador
Se nota que nunca viste un Mirage 4000.

Pesa el doble y tiene casi el doble de proporciones, además de ser bimotor.
 
Pues para hacer eso yo me quedaría con los F1 españoles, va a salir más baratos y desde luego siguen siendo aviones más modernos y modernizados que los MIII.
 
¿se podrian modernizar a mirage 2000/4000? para mi por afuera son iguales:yonofui:

los numeros 2000 y 4000 no son estandares de modernizacion....son modelos totalmente diferentes :D....lo unico que tienen en comun el MIII,el 2000 y el 4000 es el fabricante,Dassault Aviation :D,creo que ni siquiera el angulo del ala delta es el mismo :D

el M-4000 fue el escalon hacia el Rafale
aca tenes una comparacion entre el 2000 y el 4000

y una fotico :D


no son para nada iguales ;)

saludos
 
B

bullrock

perdon, cuando dijeron que el m4000 debino en el rafale.. se refieren a que usaron el mismo diseño? o tecnologias de el?????
 
Siempre me gusto ese pajaro. :drool5:

Se conocen algunas prestaciones?

__

Era la respuesta francesa al F-15. Un bimotor (2 turbinas M53) pesado con posibilidad de montar un radar de 1 metro de diametro. Mach 2.2, y 11 puntos de carga.

Se hizo con financiacion Saudita, pero cuando compraron los F-15 se murio...

Saludos
 
que fierro el M-4000 cuando pesaba el embargo yanki, en mis noches soñaba con ese avion, para la FAA, es que el flanker todavia era un fantasma...
 
Estado
Cerrado para nuevas respuestas
Arriba