Una conversacion que "misteriosamente" aparecio en Youtube si mal no recuerdo. Tiene el mismo grado de credibilidad que esta, no?
Los datos son de cuales son el lenguaje que consideras nativo. A efectos practicos, hasta hace poco, el idioma de todos los dias era el ruso. Ahora eso empezo a cambiar. Es basicamente dar marcha atras la campaña de rusificacion que habian empezado los rusos en la epoca imperial y siguieron en la sovietica.
Fuente: http://www.wumag.kiev.ua/index2.php?param=pgs20032/72
Mañana le pregunto bien a mi viejo que tan dificil le fue hablar en ukraniano en Kiev la ultima vez que estubo halla con mi vieja.
Los datos son de cuales son el lenguaje que consideras nativo. A efectos practicos, hasta hace poco, el idioma de todos los dias era el ruso. Ahora eso empezo a cambiar. Es basicamente dar marcha atras la campaña de rusificacion que habian empezado los rusos en la epoca imperial y siguieron en la sovietica.
The Hromadska Dumka Sociological Studies Centre carried out a sociological survey to determine what the language situation in Kyiv was.
The question What language do you use in everyday life was given the following answers:
mostly Russian — 52 percent
both Russian and Ukrainian
in equal measure — 32 percent
mostly Ukrainian — 14 percent
exclusively Ukrainian — 4.3 percent
According to the preliminary data obtained during the All-Ukrainian census which was held in 2001, 67.5 percent of the population of Ukraine regarded Ukrainian as their native tongue, which is 2.8 percent more than was declared in the census of 1989. 29.6 percent of the population said they regarded Russian as their native tongue, which is 3.2 percent less than was declared in the 1989 census. These figures indicate that 85.2 percent of ethnic Ukrainians recognize the Ukrainian language as being their mother tongue (14.8 percent ethnic Ukrainians said Russian was their native language). The ethnic Russians living in Ukraine are more consistent — 95.9 percent of them regard Russian as their mother tongue, and only 3.9 percent of them said Ukrainian was their native language.
Fuente: http://www.wumag.kiev.ua/index2.php?param=pgs20032/72
Mañana le pregunto bien a mi viejo que tan dificil le fue hablar en ukraniano en Kiev la ultima vez que estubo halla con mi vieja.
Última edición: