Rumores y discusión sobre el próximo multirrol que no fue para la FAA

El problema de esos aviones es mantenerlos, en su momento Taiwan dijo que era tres veces más caro operar el M2000 que el F-16. Pero no es sólo eso, es también ponerse a pagar lo que a Dassault se le ocurra por cada tuerca, no es negocio y tampoco es sostenible.

Saludos,
 
El problema de los 2000C radica principalmente en su armamento, sin capacidad BVR activa solo con Magic-2 MKII que estaría a la altura de un Aim-9L/M..

La hora de vuelo ronda la misma que un F-16..
 
La hora de vuelo ronda la misma que un F-16..

23 October 2009,

The Taiwan defence ministry will consider a proposal to scrap the air force's Mirage 200 jets from service or seal and store part of the fleet, according to Minister of National Defense Kao Hua-chu.

The air force's budget for 2010 shows that the operation and maintenance cost of the Mirage 2000 is earmarked at about $24,840 a flight hour.

In comparison, it costs about $4,937 a flight hour to fly the nation's F-16 fighters and $7,715 a flight hour for the country's self-developed indigenous defence fighters.

The air force ordered 60 Mirage jets in 1992, the first squadron of which came into service in December 1997. Currently, 57 of the planes are still in service.

Inspite of the jet's capabilities, the fighter has not been able to achieve operational availability due to the high cost of parts and components and relevant technical maintenance problems, Taiwan Daily reports.

The seal and store measure that is currently being adopted by the air force will allow for temporary bypassing of routine checks of the aircraft, saving costs by reducing man-hours.

http://www.airforce-technology.com/news/news67914.html

Saludos,
 

El problema de Taiwan y sus Mirage radica en otra parte y nada tienen que ver los aparatos, básicamente a grandes rasgos presiones de China a Francia lo que encareció y casi paralizo el sosten logístico de los mismos, aparate de un desacuerdo entre Taiwan y Dassault en cuanto a la homologacion de armamento autóctono sin autorización del fabricante lo que paralizo la garantía de fabrica del sistema ergo su sostén logístico encareciendo nuevamente su hora de vuelo..
 
 
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