Aviones Especializados

Grulla

Colaborador
Colaborador


 

Grulla

Colaborador
Colaborador
An F2H-2P Banshee photoreconnaissance aircraft pictured during a test flight near St. Louis, Missouri, on June 13, 1952, sixty-one years ago today.





View of T2V-1 Seastars of Basic Training Group (BTG) 9 from Naval Air Station (NAS) Pensacola, Florida, making the break prior to landing at Forrest Sherman Field on June 14, 1959, fifty-four years ago today.
 

Grulla

Colaborador
Colaborador
An LSO's perspective of flight operations involving an SNJ-6 Texan assigned to Carrier Qualification Training Unit (CQTU) 4 at Naval Auxiliary Air Station (NAAS) Barin Field on board the carrier Monterey (CVL 26) in the Gulf of Mexico. This image was taken on June 15, 1953, sixty years ago today



An EA-1F Skyraider of Carrier Tactical Electronics Warfare Squadron (VAQ) 33 pictured ready for launch on board the carrier Independence (CVA 62) underway in the Mediterranean Sea on June 15, 1964, forty-nine years ago today.
 

Grulla

Colaborador
Colaborador
Configuración de armamento en un Sujoi Su-24MR utilizando equipos de reconocimiento.
Con 1 Pod PHOTINT-ELINT en el soporte central trasero, 1 pod ELINT Efir-1M bajo el soporte subalar, un radar SLAR Shtyk MR-1 (radar de apertura sintética lateral) en los laterales del domo del morro, varias cámaras y visores bajo el fuselaje (Kadr, Aist M y Zima), 2 misiles aire-aire (MAA o AAM en inglés) de la familia R-60 para autodefensa en el soporte subalar (rojo en el gráfico) y 2 depósitos desechables de combustible PTB-3000 (verde en el gráfico)
Mas fotos: http://charly015.blogspot.com.ar/2013/06/sujoi-su-24m-configuraciones-de_18.html


--- merged: 18 Jun 2013 a las 20:11 ---
AN-12 (Russian Navy) in Ostafyevo.
An-12PS (14 yellow)

An-12BK Pacific Fleet with the number 22 red (RF-12031)

 

Nocturno Culto

Colaboracionista
Colaborador
Airbus Military has successfully demonstrated the release of decoy flares from the A400M new generation airlifter as part of the development of the aircraft´s self-protection systems. The flares are designed to mislead heat-seeking anti-aircraft missiles, particularly surface-to-air missiles (SAM).
They are a crucial part of the self-protection system because of the A400M´s ability to operate from short and unpaved airstrips close to the scene of military action where SAMs may be fielded by an enemy.
 

Grulla

Colaborador
Colaborador
F9F-8P Cougar aircraft of Photographic Reconnaissance Squadron (VFP) 61 in flight off the carrier Lexington (CVA 16) on June 20, 1957, fifty-six years ago today.
 

Grulla

Colaborador
Colaborador
F9F-8P Cougar aircraft of Photographic Reconnaissance Squadron (VFP) 61 in flight off the carrier Lexington (CVA 16) on June 20, 1957, fifty-six years ago today.

--- merged: 26 Jun 2013 a las 13:20 ---
The carrier Essex (CVS 9) pictured underway in the Mediterranean Sea on June 22, 1967, forty-six years ago today.



 
[quote="ussagus, post: ]El entrenador BAE Hawk T2



Saludos !![/quote]

Je, je....... en uno de estos "puso el culo" este humilde Pánzon, del 9th Sqadron RAF, basado en RAF Valley, en la isla de Anglesey, en el maraviloso país de Gales ( a los Galeses no les gusta que los llamen Ingleses::), mis amigos tiene esposas Galesas y viceversa, y en joda dicen que son "mixed marriages":D .

Y se logueó 4 hs de SIMM con instructor, el que entonces se sorprendió como este Pánzon le hizo "fuerza"...... De hecho lo rocié a cañonazos en un "enfrentamiento"....... pero fue porque lo sorprendí. ;-) Si no me creen, pues tengo video de respaldo! ;) Aprendí mucho en el ECV Condor por esas épocas.;)

Allí es donde los alumnos nuevitos aprenden a combatir....... les llegan con algo así como 90 hs, si no recuerdo mal, y los matan a simulador ( Hawk Syntethic Training System) y a hs de vuelo en Hawk negros con los instructores mas sádicos que puedan imaginar.... les hacen recuperar barrenas planas y los "filtran" sin piedad.

De allí a sus conversiones para sus escuadrones.

El Hawk es MUCHO mas grande que el Pampa, con alas en flecha con diedro, un motor potente que empuja como loco. No es comparable.

Jani
 

Grulla

Colaborador
Colaborador
Coast Guard HC-130 Hercules aircraft sits on the tarmac on the historic Midway Atoll after a flight more than 2,500 miles from Kodiak in 2010. The Hercules crew delivered a radio to establish communications with the crew of the sailing vessel California. (U.S. Coast Guard photo by Petty Officer 3rd Class Jonathan Lally)
 
Arriba