Gripen News (noticias y novedades)

Verdaderamente es un hermoso avion con unas capacidades impresionantes y un alcance muy bueno. Si lo empieza a producir Brasil se torna mas que conveniente para nosotros.

Como me gusta este avion.

Juanjo
 
Verdaderamente es un hermoso avion con unas capacidades impresionantes y un alcance muy bueno. Si lo empieza a producir Brasil se torna mas que conveniente para nosotros.

Como me gusta este avion.

Juanjo

Este es el ofrecimiento de Saab para Brasil

Gripen NG for Brazil

Gripen offers Brazil a complete solution. Gripen NG is the world’s most technologically advanced multi-role fighter aircraft with built in Net centric warfare (NCW) technologies and capabilities developed specifically for Brazil.

The Gripen NG for Brazil in short:

1 A powerful and proven engine
2 AESA radar
3 Advanced Communication systems
4 Tactical Data Link
5 Supercruise
6 Advanced Electronic warfare
7 Strategic reach
8 Advanced Weapons Capacity


Why Brazil should choose Gripen

Gripen NG is the world’s most technologically advanced multi-role fighter aircraft with built in Net centric warfare (NCW) technologies and capabilities developed specifically for Brazil.
Gripen will meet or exceed every operational requirement raised by the Brazilian Air Force in all roles - Air to Air Fighter BVR/WVR, Air to Surface land and sea, and recce.
Gripen will provide exceptional autonomous multi and swing role capability in normal and hostile FOB operations, and act as a perfect force multiplier.
Gripen will, over life, have a substantially lower real Life Cycle Cost than its nearest single engined competitor, and is able to operate at a fraction of the cost of its twin engined competitors.
Gripen NG is the only option for Brazil delivering next generation technical and military capabilities.
Gripen NG will allow Brazil to become a significant partner in the development programme and become a platform for future technology programmes.
In combination with the Industrial Cooperation program, Gripen’s program for FAB, Brazilian Defence and industrial establishment will make Brazil by 2020 completely independent of the need to purchase combat aircraft from other countries and make it an exporter of aircraft like Sweden.


Operational capability

As a Next Generation multi-role fighter Gripen NG has the operational range, payload and built-in Net Centric Warfare (NCW) capability to meet all the roles as defined by the Brazilian Air Force; both national and regional expeditionary. Brazil’s NCW capability will be significantly enhanced by operating the Gripen NG in combination with the Embraer E-99 ERIEYE system.

Advanced Weapons System

Gripen NG has a fully integrated sensor suite with total weapon flexibility and is able to carry weapons sourced from suppliers worldwide. Survivability is assured through a balance between low radar, Infra-Red and visible signatures and a highly advanced modular Electronic Warfare and Self-Protection system.

Support solution

The logistics concept is designed to meet the requirements of the Brazilian Air Force and makes maximum usage of existing Brazilian infrastructure.

The training programme utilizes the existing infra-structure together with synthetic training aids and the Gripen system in order to maximize the training benefit.

Partnership

COMAER and Brazilian industry would become partners with the Swedish Air Force and Saab in the design, development and integration of future technology programmes for the Gripen NG.

Early Brazilian involvement in the Gripen NG design and development will give the Brazilian Air Force and industry unrivalled access to all levels of technology now and for the future.

The proposal will deliver Offset equal to the contract value. The Offset programme will transfer unique and advanced technologies and know-how to appropriate Brazilian industrial and institutional parties with the objective of developing national capabilities.

Production and Maintenance

The commitment to Brazilian aerospace includes the option for manufacturing of Gripen NG parts and assemblies and Gripen NG Final assembly in Brazil.

The maintenance concept is tailored to meet the requirements and
capabilities of the Brazilian Industry and the FAB through:

Establishment of a Gripen NG maintenance centre in
Brazil ensuring national autonomy
Extensive usage of existing Brazilian infra-structure securing cost savings and ensuring commonality
Transfer of Technology
The Transfer of Technology (ToT) programme will guarantee full involvement in future capability development and maximize Brazilian industrial autonomy through the transfer of unique and highly advanced competencies.


The ToT will include:

Design, development and integration of hardware, avionics, software and systems on the Gripen NG
Transfer of Advanced Technologies and key High-Tech competencies for example Sensor Fusion, Low-Observability (LO) and Stealth.
Saab guarantees unrivalled access to all levels of technology, including full access to Gripen NG source codes.

Continued Enhancement

Gripen Next Generation (NG) is a considerably enhanced version of the already proven and in-service Gripen C/D multi-role fighter.

Designed for combat in the 21st Century Net Centric Warfare (NCW) environment Gripen’s flexible and modular design makes continuous development and enhancement both low risk and cost effective. The Gripen NG programme covers development of all major sensors and avionics including data communication, self-protection systems, weapons integration, as well as airframe and propulsion enhancements.

Continued Growth

Gripen NG is a ’low risk’ platform with a funded ongoing development programme and guaranteed enhancements. The Gripen NG has substantial growth capability which will ensure that Gripen NG meets all future requirements.


Fuente: Gripen - The wings of your nation - Gripen NG for Brazil

Cordiales Saludos
 
expuesto asi parece mas amplio que lo que los franceses ofrecerian ( o se supone que ofrecen ) con el Rafale....
es por demas interesante .... y en honor a la verdad.... ojala que se de... pq de esa forma veo "mas posible" que nuestra FAA pueda adquirir Gripen antes que Rafale..... lo veo mucho mas alcanzable al Gripen NG.... .mas acorde a nuestra economia...
 
J

JT8D

La Saab estará proyectando algún nuevo avión sucesor de la serie Gripen???

No creo, y por dos motivos:
- Saab no consiguió vender Gripens suficientes ni para continuar invirtiendo en el propio desarrollo del avión;
- Los cazas de la próxima generación tenderán a ser extremadamente complejos y caros como el F 22 y el F 35 o serán UAVs.

saludos,

JT
 
Si hasta los franceses dejan de hacer aviones por ese motivo...

Miren entre el Gripen y el Rafale nose con cual me quedo... no puedo pedir un Gripen con el alcance de un SU-30? O un HAL Tejas??? :sifone::sifone::sifone:

Vamos al punto... alcances del Gripen NG con 3 y sin tankes? no encuentro informacion precisa...

Y tb me pregunto cuanto mas puede cargar con 3 tankes encima... AL Gripen lo veo muy similar al A-4 en lo que los tankes van a tener que soldarselos xq sacarlos no es una opcion... Entonces ya de por si tenes que pensar en que el avion va limitado de entrada en carga...

Y si gana el Rafale no me termina de convencer por el lado del armamento... van a fabricar armamento aca???? Brazil se va a unir a MDBA? o algo asi? Los dan abiertos para poder integrarle lo que se quiera?
 
creo que la ultima esperansa para poder hacer aviones de 5ta generacion que no sean los yankees f-22 y f-35 son los rusos abria que ver que susedera con los proyectos que tiene la mikoyan y la sukhoi para aviones equitativos con los ya mencionados f-22 y f-35

no se si hay algun proyecto para fabricar UAV's

ah me olvidaba yo me quedo con los griipen aunque amo a los rafales
 
AL Gripen lo veo muy similar al A-4 en lo que los tankes van a tener que soldarselos xq sacarlos no es una opcion... Entonces ya de por si tenes que pensar en que el avion va limitado de entrada en carga...
ojo que el Gripen no es un A4.... si bien es el caza mas pequeño de los expuestos y el de menor alcance..... tampoco es tan "patas cortas"... con un alcance tactico de 800km con combustible interno o 1700/1800km con tanques externos (no recuerdo bien ahora) no es algo para nada despreciable....y estamos hablando del Gripen base..... el NG mejora sustancialmente estas cifras....
y eso de que no cumple con los requerimiento de alcance paraun pais como Brasil.... fijate que no, por algo habia ganado ya el primer FX, contra aviones como el F16, Miraje 2000-5, etc.. .todos aviones mayores.. .algo tiene el chiquitin!!
Y si gana el Rafale no me termina de convencer por el lado del armamento... van a fabricar armamento aca???? Brazil se va a unir a MDBA? o algo asi? Los dan abiertos para poder integrarle lo que se quiera?
exacto!!!.. has dado en la tecla y en el meollo del contrato por el Rafale.... a Brasil se lo dan con codigos abiertos.... osea... integrale lo que se te cante!
ese, a mi modo de ver, es el fuerte del contrato del Rafale... y algo inedito para Francia, que nunca da absolutamente nada!.. y una de las razones fundamentales del pq pienso que ganara este contrato... hay otras , por supuesto... (ensamblaje/fabricacion de componente local, desarrollo conjunto, mantenimiento integro en Brasil, integracion de armamentos y sistemas locales, etc) y otras un poco mas profundas... y politicas que tambien seran decisivas :sifone:
 
M

Me 109

Pensé que había más cosas british allí; data equivocada. Es un avionazo de todos modos.-
En cuanto a las patas cortas, no hay nada que un KC no arregle; si llega con 1000 lbs. a Mt. Pleassant, me conformo;)
 
Pensé que había más cosas british allí; data equivocada. Es un avionazo de todos modos.-
En cuanto a las patas cortas, no hay nada que un KC no arregle; si llega con 1000 lbs. a Mt. Pleassant, me conformo;)

Si haciendo KC solo puede llevar 1000lbs, paso.
 

Buitreaux

Forista Sancionado o Expulsado
Pensé que había más cosas british allí; data equivocada. Es un avionazo de todos modos.-
En cuanto a las patas cortas, no hay nada que un KC no arregle; si llega con 1000 lbs. a Mt. Pleassant, me conformo;)

Que tal uno que llegue con 17.630 lbs? Osea uno que haga el trabajo de casi 18 de esos insectos, y no necesite el KC?
 
jajajjajaa, firma y empezemos a mandar soja y carne pa rusia jejejeje ;).
Por otro lado, si la SAAB da a brasil el know-how en los puntos que menciona el articulo, por el bien de brasil y de la region, espero que gane el Gripen. Que lindo seria que nuestros hermanos tuvieran acceso a esa formacion, a esos datos, y mejor aun, que consideren en nosotros un futuro socio para desarrollos conjuntos.
Veamos mas alla de los que nos permiten ver nuestros ojos....
 

panZZer

Peso Pesado
8 toneladas de carga bélica con un alcance de 3000km (4500km con reabastecimento) y lo mejor a un precio accesible y con la posibilidad de integrar los equipos electrónicos a la carta (Su30MkI por ejem).
Sale lo mismo, pero hace mmmuuucchhoooo mas.
 
Arriba