Futuro caza de la FAA ¿Usted a cuál elegiría?

Futuro caza de la FAA ¿Usted a cuál elegiría?

  • F-16 Block 30 al 40

    Votos: 5 17,9%
  • M-2000 S3

    Votos: 0 0,0%
  • M-2000-5

    Votos: 3 10,7%
  • F-18A/B

    Votos: 0 0,0%
  • F-18C/D

    Votos: 8 28,6%
  • Kfir C10

    Votos: 0 0,0%
  • Cheetah

    Votos: 0 0,0%
  • Mirage F-1CJ

    Votos: 0 0,0%
  • OTROS (Especificar)

    Votos: 12 42,9%

  • Total de votantes
    28
Estado
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Pues según esos datos, que como la propia página indica, a lo mejor no son del todo objetivos, cada vez prefiero más un F-18 que un F-16. ¿Donde están las patas cortas del F-18? según esos datos las del F-16 son más cortas aun.

Por otro lado aun aceptando la veracidad de esos datos hay factores que no se incluyen y que siguen lastrando la opción M2000, armamento, sistemas, único proveedor, etc, etc.,

En el caso de Argentina podría resultar muy interesante la adquisición de F-18C/D, tanto para la FAA como para el COAN, la unidad logística y la economía de escala, harían esa opción muy interesante, además en caso de modernización podrían elegirse mismos sistemas, y mejoras, además de tener proveedores extra-USA, como España, Australia, Canadá, Suiza, etc.
 

Cocker

Colaborador
Colaborador
Resaca, el F/A18 fué el primer avión que solicitó Argentina a Estados Unidos y de allí vino un NO rotundo.

A cambio se contraofertó el A4 y creo que el Phantom.

Despues de la incorporación del A4 se ofreció F16 de las primeras versiones.

En conclusión me atrevo a asegurar que el F/A 18 es el "amor imposible" de la FAA y de muchos foristas entre los que me encuentro.
 
M

mendogroso

por la unica razon que yo veo mejor al F-18 que al F-16. es la compativilidad con nuestros cisternas.
Pero ante estos dos, me quedo con los Mirage 2000-5
 

stalder

Analista de Temas de Defensa
Estimados

creo que se podria por poco costo hacer algunas pequeñas cosas.

1.- incorporar el OCU a todos los a4

2.- adquirir un lote de aunque sea 40 aim7 para que los A4 tengan una capacidad BVR discreta, 4 pod lithening + 4 pod de guerra electronica + algunos maverick y BGL.



3.- conseguir un aumento de presupuesto para tener en servicio todos los A4 y que funcionen permanentemente los radares 3D de la triple frontera

esto nos daria un pequeño paso hacia adelante
 

Comrade

Colaborador
Colaborador
Yo hablaria de unos "ideales":

FAA:

*36 F-16 OCU (Portugal y Venezuela?)
*12 F-16 MLU

(Ambos con revision de importancia y QUIZAS re-motorizacion)

*34 A-4 AR hasta retiro.

*24/36 AT-63

COAN:

*18 SEM


Los AT-63 se comparten.
 
Aqui tienen una guia del Gripen en inglés:

Saab Gripen (Gryphon)
Low-cost, low maintenance multi-role 4th generation fighter jet

Length: 14.1 m

Span: 8.4 m

Height: 4.5 m

Empty weight: 5700 kg

Normal take off weight: 8500 kg in fighter configuration

Payload: 5300 kg

Fuel, internal: 3000 litres approx

External: 3800 litres

Max take off weight: 14000 kg

Range: 3000 km ferry range

Max speed: M 1.15 (1400 km/h) at sea level, close to Mach 2 at altitude

Acceleration: M 0.5 to M 1.1 at low altitude in 30 s

Turn performance: 9 G sustained, G onset rate at least 6 G/s (1-9 G in 1.2 s), min -3 G, 20+ deg/s sustained, 30 deg/s instantaneous

Climb rate: <100 s from brake release to 10 km altitude 180 s approx to 14 km

Ground turn around: <10 min with a crew of six
Engine: Volvo Aero RM12 (developed from GE F404 with the changes being at least new fan, afterburner flame holder and accessories, partly to make it more suitable to a single engine aircraft)
Max thrust: approx 54 kN, 80.5 kN with reheat, airflow 68 kg/s, compression ratio 27.5:1, mass 1055 kg, overall length 4.04 m, diameter 0.884 m, inlet diameter 0.709 m

Radar: Ericsson PS-05/A pulse doppler radar (can count anchored ships and follow road traffic at at least 90 km and detect typical fighter sized targets at 120 km).

Total mass 156 kg, antenna assembly 25 kg, antenna diameter 0.600 m,
Max power consumption 8.2 kW (114/200V 400Hz AC) and 250 kW 28V.

Predicted MTBF: 170 hours (air operation) Cooling air: 85g/s at 0oC, Cooling liquid: 3.5kW to be absored. Electrical interface: MIL-STD-1553B data bus and fibre optic video output to the display system.

Air to air scanning at 60 (at first 50) deg/s in either 2 120 deg bars, 2 60 deg bars or 4 30 deg bars. Surface mapping and search across 5 x 5 km to 40 x 40 km with GMTI speed adjustable by the pilot.

Four basic air to air modes: Track While Search, Priority Target Tracking gives higher quality tracking for multiple targets, Single Target Track gives highest quality data, Air Combat Mode for short range search and automatic target capture.

Targeting pod: Litening, with FLIR and laser designation.

The Gripen's built-in armament consists of a single Mauser BK-27 27 millimeter cannon, housed in a fairing on the aircraft's belly, offset to left to the rear of the engine intake. Given the aircraft's relatively small size, it generally carries guided weapons to ensure maximum combat effectiveness.

Possible external stores include:
Air to air missiles (AAMs). The primary AAM is the Raytheon AIM-120 AMRAAM, and the Gripen's PS-05A radar can guide four of these weapons simultaneously. Sweden is the only nation approved by the US to perform flight tests of AMRAAM, and Swedish AMRAAMs have minor modifications to fit Swedish specifications. Other possible AAM stores include the French Matra Mica; the British Aerospace Sky Flash, built in Sweden as the "Rb-71"; and the Anglo-French MBDA ramjet-powered Meteor BVRAAM or German BGT IRIS-T AAM, now in development. IRIS-T is a short-range heat-seeking AAM with "off-boresight" capability. The Flygvapnet intends to obtain the IRIS-T to replace Swedish-built Sidewinders.

Antiship missiles, such as the SAAB RBS-15 turbojet-powered sea-skimming missile. A precision land-attack version of the RBS-15 is now in development.

Air to surface missiles, such as the Raytheon AGM-65 Maverick, built in Sweden as the "Rb-75", as well as the "BK (BombKapsel) 90 Mjoelnir" guided gliding submunitions dispenser, also known as "DWS-39". The Mjoelnir was developed by Daimler-Benz Aerospace (now part of EADS), with the Gripen as the first intended flight platform. Of course, dumb bombs and unguided rocket pods have been qualified as well.
The aircraft is controlled by a digital fly-by-wire (FBW) system with triple redundancy and an analog backup. The analog backup system provides a simple, reliable capability, and is automatically activated if two of the three digital FBW systems go down. The pilot can also activate the analog system with the push of a button. The Gripen was designed from the outset to use the FBW system, which was evaluated on a modified Viggen. The FBW system compensates automatically for the degree of instability built into the Gripen to increase its maneuverability. The FBW system also allows the aircraft to adapt to combat damage, for example using differential control of the canards to fly the aircraft if the ailerons are disabled.

The Gripen pilot can switch operational role in flight.

One Gripen can provide radar sensing for four of its colleagues, allowing a single fighter to track a target, while the others use the data for a stealthy attack. TIDLS also permits multiple fighters to quickly and accurately lock onto a target's track through triangulation from several radars; or allows one fighter to jam a target while another tracks it; or allows multiple fighters to use different radar frequencies collaboratively to "burn through" jamming transmissions. TIDLS also gives the Gripen transparent access to the SAAB-Ericsson 340B Erieye "mini-AWACs" aircraft, as well as the overall ground command and control system. This system provides Sweden with an impressive defensive capability at a cost that, though still high, is less than that of comparable systems elsewhere.

The Gripen can take off and land in less than 600 meters (2,000 feet). Once deployed to a road base, the Gripens are serviced by a ground crew of six, including one highly trained specialist and five minimally trained conscripts. A service team can refuel and rearm a Gripen in ten minutes. The Gripen features an auxiliary power unit (APU) to reduce its dependence on ground systems, and the fighter's onboard digital systems include "built-in self-test" capabilities that can download diagnostic data to a tech's laptop computer. Service doors to critical systems are at head level or lower, allowing easy access by technicians. Pilots using the Gripen flight simulators have performed simulated carrier landings, without an arresting hook; it seems a bit unlikely that this will ever be done in practice, however.

The operational cost of Gripen is 50 per cent lower than any other aircraft in its class that is currently, or planned to be, in service. It is twice as reliable and easier to maintain than its competitors.

Features under development for future Gripens include:
An electronically-scanned array (AESA) radar based on the PS-05/A, now being developed by Ericsson. An AESA consists of an array of programmable "transmit-receive (TR)" modules that can operate in parallel to perform separate or collaborative functions, performing, for example, jamming and target acquisition at the same time. The AESA will provide enhanced multimode capabilities, as well as extended range for beyond visual range missiles. It is scheduled for introduction in the 2005:2010 timeframe.

Improved defensive countermeasures, including new towed decoys and missile and laser warning systems.

The "OTIS" infrared search and track (IRST) system now under development by Saab Dynamics and being tested on a Viggen. OTIS will provide multiple modes for both air to air and air to ground combat.

The Thales "Guardian" helmet-mounted display (HMT), now being evaluated on the Gripen for cueing the IRIS-T and other smart weapons.
The Gripen's digital architecture makes software upgrades straightforward, at least as such things go. Possible software improvements include new radar and datalink modes; a new terrain-referenced navigation system; and a fully autonomous precision landing-guidance system. In the long term, SAAB is looking at a new engine, such as the General Electric F414 or a thrust-vectoring version of the EJ2000 engine used on the Eurofighter; conformal fuel tanks or a fuselage stretch for greater range; a wide-angle HUD; a binocular helmet-mounted display; a direct voice-command system; and an advanced missions support system.

Currently, only the SWAF has the Gripen in active service but during 2005 South Africa, the Czech Republic and Hungary will take 21, 14 and 14 Gripen into service. Hungary and the Czech Republic will get fully NATO-adapted Gripens.
 

Flanker2000

Forista Sancionado o Expulsado
Me parece que evaluar el AIM-7 a esta altura,en que paises vecinos tienen misiles de guia radar activo,es algo anticuado,ya que tenes que seguir al blanco para iluminarlo,y hasta que no haga impacto no podes adquirir al proximo y disparar,o sea eso solo de sirvio a la usaf en el golfo,porque los cazas de irak estaban ciegos,y ademas no iban solos,siempre habia varios F-16 o F-15 dando vuelta,y siempre se llevaba un par de Aim-120 por si las dudas,mas en un A-4Ar,al menos denle un Amraam,total...Saludos
 
Con respecto al radio de acción, no van a encontrar aviones de alta autonomia, porque los paises Europeos no la necesitan, y los paises continentales como USA o Rusia lo compensan con gran numero de cazas en differentes bases aereas.

Yo me inclinaria por JAS39A-AR y JAS39B-AR de lo que se podría equiparlos con radares ARG-1, o JAS39C-AR y JAS39D-AR con motores A y B. Ademas serían compatibles con nuestros tankeros.
 
A calzón quitado.....

El comentario de una persona es un rumor. El comentario de dos personas sobre un mismo tema también puede seguir siendo un rumor, pero el mismo comentario de tres personas que encima viven en distintos países y que no se conocen entre sí; también puede seguir siendo un rumor, pero ya con una alta cuota de certeza.

A dónde voy…?

Siendo mis “últimas horas full time” en el foro…:( :( les voy a dejar algunos datos sueltos y otros no tanto de un par de análisis y estudios que fueron desarrollados por personal civil (asesores) del MinDef. Esos informes hoy están muy bien guardados, tanto que están realmente olvidados, pero quizás en algún momento futuro, alguien los saque del un armario que tiene varias llaves y los pongan en consideración.

El primero de esos estudios fue el único que tomó estado público y era el referido a adquirir aeronaves F-5 Tiger II y modernizarlos a un estándar similar a los de Chile. El proyecto llegó incluso hasta la comisión de defensa, pero de inmediato se le bajó el pulgar ya que es claro que no se piensa comprar nada por el momento.

El otro estudio, es un poco más voluminoso y quienes lo hicieron seguramente nos han leído durante muchas horas. Lo cierto es que a pesar de las declaraciones de Schiaffino, ése sería el modelo recomendado. Casualidad o no, varios pilotos de la FAA ya lo han volado tiempo atrás y aparentemente existen muy altas posibilidades que en un futuro muy cercano varios de nuestros pilotos, vuelvan a volarlo, aunque nadie sabe a ciencia cierta con qué intención, pero no tiene aspecto de un simple vuelito de bautismo o un clásico intercambio interfuerzas.

Pero eso no sería todo, ya que el estudio también hace referencia a un modelo en particular y nuevamente casualidad o no, hay interés que nuestros pilotos también puedan volarlo en un futuro bastante cercano, precisamente cuando dicho modelo llegue a ése mismo país, que quizás para Diciembre reciba las dos primeras unidades...:rolleyes: :rolleyes:

Sorprendidos…?

Yo también, pero atención: es un proyecto que está dormidísimo, sin embargo algo puede andar dando vueltas. Sobre el avión “de las piedritas” apuesto mis fichas, sobre el otro…. estoy lleno de dudas…

Y Si... hay que reemplazar los Mirage 3 antes del 2010 ya que son Muchos Kilos de mas...

PD: Si no vieron Una mente brillante o el Código Da Vinci están fritos...:cool:
hasta Mañana..!!!
 
S

SnAkE_OnE

si es buena $ con el MK "occidentalizado" algo similar o mejor que el MKM o el MKI....yo compro con los ojos cerrados...pero no va a salir barato , eso seguro , ya tengo la lista hasta de lo q le pondria jeje
 

pulqui

Colaborador
.......me acabo de quedar sin aire...........
Diosito por favor te lo pido, que los proyectos se despeirten...........
 
S

SnAkE_OnE

perdoname..pero la familia Flanker tiene 3000km's de alcance efectivo y el F-15:

2,500 miles ferry with internal fuel tanks, 3,450 miles ferry with external fuel tanks and conformal fuel tanks (4,023 km / 5,552 km)

si eso no es alta autonomia no se que puede llegar a ser Kilua
 
Spirit, sos un grande, y tu pseudo despedida, lograste que te haga aun mas grande, no por el contenido, sino por la forma.
La verdad, un gusto de leerte, si bien posteo poco, hace minimo tres años que leo el foro.
Un saludo muy grande y esperare tus posteos con mucha ansiedad!!!!!
Juan Cruz Osambela.
Saludos!
 
Estado
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