Futuro caza de la FAA ¿Usted a cuál elegiría?

Futuro caza de la FAA ¿Usted a cuál elegiría?

  • F-16 Block 30 al 40

    Votos: 5 17,9%
  • M-2000 S3

    Votos: 0 0,0%
  • M-2000-5

    Votos: 3 10,7%
  • F-18A/B

    Votos: 0 0,0%
  • F-18C/D

    Votos: 8 28,6%
  • Kfir C10

    Votos: 0 0,0%
  • Cheetah

    Votos: 0 0,0%
  • Mirage F-1CJ

    Votos: 0 0,0%
  • OTROS (Especificar)

    Votos: 12 42,9%

  • Total de votantes
    28
Estado
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SuperEtendard

Colaborador
Colaborador
En fin a lo que hemos llegado:D

A favor del M2000:

- Mayor disponibilidad operativa.
- Mayor resistencia estructural.
- Menor RCS.
- Mantenimiento mas simple.
- Mayor adaptabilidad para modernizaciones.

Saludos
 
Pronto podríamos hacer que los mejores alumnos de bellas artes empleen su tiempo en maquillar nuestras ultramodernas máquinas en la FAA, agregándole algún graffiti para comenzar bien el año y premiar a los mejores, en tanto no haya nada mejor que hacer con ellos...:D :D :D Total, para hacer ilusiones, tenemos todo el año que viene....
 

SuperEtendard

Colaborador
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spirit666 dijo:
4) Sobre el alcance de autotraslado del M2000 está muy, pero muy lejos de la realidad. Aparte el SFC (Specific Fuel Consumption) del Atar es superior en un 18 % en relación a cualquiera de los motores del F-16.

Pd: sólo falta ahora que el Pucará sea Mach 1...:D :D

Siendo asi efectivamente el Pucara es Mach 1....quiero ver UNA FOTO de un motor ATAR en un M-2000 a ver si la encuentran.:cool:

Saludos
 
Wolf dijo:
Claro, pero nunca van "limpios" salvo en shows aereos por supuesto.

Saludos

Cuando dije [el delta tiene un perfil mucho mas "limpio"], hacía referencia al concepto aerodinámico del delta que tiene menor arrastre que el diseño convencional con empenajes horizontales, no a que iba sin carga externa.

Saludos
 
SuperEtendard dijo:
En fin a lo que hemos llegado:D

A favor del M2000:

- Mayor disponibilidad operativa.
- Mayor resistencia estructural.
- Menor RCS.
- Mantenimiento mas simple.
- Mayor adaptabilidad para modernizaciones.

Saludos

Cierto en los cuatro primeros puntos, pero respecto de una "mayor adaptabilidad a las modernizaciones" me permito disentir. Cuántos M2000 han sido modernizados que no sea exclusiva y excluyentemente por Dassault..???

A nivel aviónica le puedo poner algún equipo que no sea francés...?

Pd: lo del ATAR ..;) ;) me traicionó la memoria...
 
M

mendogroso

spirit666 dijo:
Cierto en los cuatro primeros puntos, pero respecto de una "mayor adaptabilidad a las modernizaciones" me permito disentir. Cuántos M2000 han sido modernizados que no sea exclusiva y excluyentemente por Dassault..???

A nivel aviónica le puedo poner algún equipo que no sea francés...?

Pd: lo del ATAR ..;) ;) me traicionó la memoria...

A algun F-16 se le puede cambiar el radar por algun Elta o algun Grifo. ;)
 

Red_Star

Colaborador
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mendogroso dijo:
A algun F-16 se le puede cambiar el radar por algun Elta o algun Grifo. ;)

Sí... Es más, en el caso del Grifo se ofrece un modelo especial para el F-16, el Grifo 2000/16, que según reza el brochure de la compañía es una "version configured for a pin-to-pin replacement of the APG-66 radar on the F-16"

Saludos
 
mendogroso dijo:
A algun F-16 se le puede cambiar el radar por algun Elta o algun Grifo. ;)

Los radares homologados para el F-16 son los siguientes:

AN/APG-66
AN/APG-66(V)2
AN/APG-66(V)3
AN/APG-67(V)2
AN/APG-68 (todas las series)
AN/APG-80 Agile Beam (F-16E/F)
Thales RC-400
Elta EL/M-2032
FIAR Grifo 2000

Ningún usuario de F-16 a adoptado otro modelo que no sean los APG-66/68 simplemente por una cuestión económica, aunque muchos F-16A/B Block 10/15 israelíes disponen del Elta EL/M-2032.
 

Red_Star

Colaborador
Colaborador
mendogroso dijo:
Y cuales F-16 poseen algun Elta o algin Grifo :confused: :confused:

No sé si los F-16A/B isrealitas tengan instalados el EL/M 2032 más allá del ejemplar que siempre sale en las fotos (¿El prototipo del ACE?), y por el Grifo que yo sepa nadie ha optado aún, cosa entendible, por que en los A/B es más costo/eficiente cambiar componentes del radar para llevarlo a APG-66(V)2 que cambiar completo el radar, aunque te pierdes del modo SAR del que dispone el Elta por ejemplo...

Pero de que existe la opción de hacerlo, existe ;)

Saludos
 
99.99999999999 % seguro que algunas docenas de F-16 BLock 10/15 israelítas disponen del Elta 2032 junto con muchos componentes del programa ACE.

Regresando al tema de la "adaptabilidad", los M2000 sólo pueden portar de los RDM, RDY, Antelope y el Thales RC400; o sea todo francés.
 
M

mendogroso

spirit666 dijo:
99.99999999999 % seguro que algunas docenas de F-16 BLock 10/15 israelítas disponen del Elta 2032 junto con muchos componentes del programa ACE.

Regresando al tema de la "adaptabilidad", los M2000 sólo pueden portar de los RDM, RDY, Antelope y el Thales RC400; o sea todo francés.

Yo tenia entendido que los F-16 que iban a tener componentes del programa ACE eran los de la FAV. Pero despues Estados unidos no permitieron la modernizacion de los Viper Venezolanos.
 

Red_Star

Colaborador
Colaborador
Otro upgrade no gringo ni israelita que se le puede aplicar a los F-16 es el que ofrece ST Aero de Singapur: El Falcon One

ST Aerospace showcases mission-ready F-16 upgrade solution - Falcon ONE

Monday, February 25, 2002

Asian Aerospace 2002, Singapore - Singapore Technologies Aerospace Ltd (ST Aerospace), the aerospace arm of Singapore Technologies Engineering Ltd (ST Engineering), is showcasing its mission-ready, highly flexible and customised F-16 upgrade solution, Falcon ONE at the Asian Aerospace 2002 show. The Falcon ONE flight instrument is driven by a Mission Computer (MC), which runs a flight-worthy Operational Flight Program (OFP).

An integrated, state-of-the-art weapon delivery and navigation system designed and developed for early F-16 models, Falcon ONE is on display from 26 February to 3 March in the ST Engineering Pavilion which is located at the main entrance of the Changi Exhibition Centre.

A highly customised F-16 upgrade solution, Falcon ONE has an in-built modular design architecture. The OFP software is written in C++, the latest software language. The MC, developed by ST Aerospace, has a revolutionary open architecture that utilises a VME-based Power PC processor system. Both the OFP and MC provide the highest flexibility and ease for incorporating additional capabilities, advanced sensors and weapons to suit an operator's current or future requirements. The Digital Moving Map (DMM) cards provided by BAE SYSTEMS, were transported into ST Aerospace's MC with minimal changes.

Falcon ONE equips F-16s with avionics, sensor and weapon capabilities that are comparable to those of the latest generation of fighters. Falcon ONE boasts highly enhanced performance for tactical situational awareness, lethality, night/adverse weather operations and survivability.

To enhance tactical situational awareness, Falcon ONE features an advanced radar, improved Radar Warning Receiver (RWR), three 5" x 7" Multi-Functional Colour Displays (MFCDs), Helmet Mounted Display System (HMDS), Data Link and Smart Data Processing. The three MFCDs provided by L-3 Communications Display Systems, provides the F-16 pilot an unprecedented 105 square inches of configurable graphics and colour display information in the most optimised form to avoid data overloading. The pilot-awareness page provides a plan view showing a complete tactical situation that is overlaid on a DMM.

For enhanced lethality, Falcon ONE has been designed to optimise the deployment of any active or passive weapon that an operator may decide to equip the aircraft with. Besides providing unobtrusive display of flight parameters, sensor data and weapon status, the HMDS is also specifically designed for slaving seeker heads of short-range missiles for high off-bore-sight shots in order to provide the deadly "look and kill" capability.

To enhance the aircraft performance for adverse-visibility operations, Falcon ONE utilises Digital Terrain Database to generate appropriate Flight Director Cues on the HUD to facilitate low-level manual-terrain following flights. The wide-angle HUD is raster capable allowing raster image such as Forward Looking Infra-Red (FLIR) imagery to be projected on it. The system is also fully compatible with Night Vision Goggles (NVGs), Navigation FLIR pods and Targeting pods.

Falcon ONE enhances the survivability of the F-16 by incorporating improved RWR and automated chaff/flares dispensing system. With a smart data link, the Falcon ONE aircraft will be fighting in a highly integrated and connected operating environment. Real-time fusion of data from multiple sources will provide an edge in information warfare. The system also allows smart ground collision warning cues based on the actual flight terrain for enhanced flight safety.

ST Aerospace's strategic direction in developing the F-16 avionics and structural upgrade is a natural progression from its extensive upgrade capabilities developed over the years from upgrading the McDonnell Douglas A-4, Northrop F-5, Lockheed Martin C-130, Fokker 50 and other aircraft.

BAE SYSTEMS provided the HUD, HMDS, DMM and the Cockpit Camera. BAE SYSTEMS is a leading supplier of head-up displays, with over 11,000 in service in 50 countries, on 50 aircraft types. Its F-16 HUD is currently the only HUD qualified for flight on all variants of the F-16 aircraft.

Saludos
 
S

SnAkE_OnE

supuestamente algunas cosas tienen , pero son mas similares a un estandar OCU que a un ACE
 
M

mendogroso

Red_Star dijo:
Otro upgrade no gringo ni israelita que se le puede aplicar a los F-16 es el que ofrece ST Aero de Singapur: El Falcon One



Saludos

No sale informacion de ningun radar.

Pero lo mas interesante es que utilizan lenguage C++ para hacer los programas.
Que lenguage mas antiguo para compilar un programa.
Me imagino lo que tienen que ser los cuerpos principales de los programas.
Abris un: Main {. E detras una fila interminables de estructuras For, If, Else, Swich, Printf, Scanf, etc, etc, etc.
Y no me quiero ni imaginar lo que tiene que ser definir variables y si son int de valores enteros o Float de punto flotante.
Ni empezar a invocar bibliotecas include como ******.
Porque no utilizaron un lenguage bisual de los que solo pinchas y arrastras las estructuras.
 
mendogroso dijo:
No sale informacion de ningun radar.

Pero lo mas interesante es que utilizan lenguage C++ para hacer los programas.
Que lenguage mas antiguo para compilar un programa.
Me imagino lo que tienen que ser los cuerpos principales de los programas.
Abris un: Main {. E detras una fila interminables de estructuras For, If, Else, Swich, Printf, Scanf, etc, etc, etc.
Y no me quiero ni imaginar lo que tiene que ser definir variables y si son int de valores enteros o Float de punto flotante.
Ni empezar a invocar bibliotecas include como ******.
Porque no utilizaron un lenguage bisual de los que solo pinchas y arrastras las estructuras.

:confused: ??? Antiguo???... Que tiene que ver, todas las rutinas críticas del los sistemas operativos actuales se hacen en C y C++ (Unix, Linux, Windows, etc...).
Los lenguajes visuales son excelentes para crear interfaces hombre-maquina, pero para implementar un filtro de un radar donde cada linea de código cuenta (la velocidad de procesamiento es fundamental) no se pueden desaprovechar ciclos de máquina en operaciones superfluas.
 

Red_Star

Colaborador
Colaborador
mendogroso dijo:
No sale informacion de ningun radar

Disculpas por justo copiar la nota en que no se mencionan las opciones de radar:

November 1, 2000

Feature: New Life for Old F-16s

Upgrading fighter cockpits has become big business, where even a slight advantage can change an engagement’s outcome. Now a Singapore company offers an F-16 cockpit upgrade that will make older variants almost as potent as the new Block 60 models.

by Ian Parker


Rapidly advancing electronics technology means that cockpit equipment becomes outdated much more quickly than the rest of the aircraft, and this is particularly crucial in fighters. To bring the avionics of the F-16 up to a competitive level, Singapore Technologies (ST) Aerospace is offering the Falcon ONE cockpit upgrade.

Aimed at F-16A/B and early C/D aircraft, the upgrade will cost up to $10 million per aircraft, depending on the equipment selected. Ting Seng Ming, ST Aero’s senior manager, program development, tells Avionics Magazine that there is a worldwide market of about 400 A/Bs and 400 C/Ds which could benefit from the upgrade. "The world is our oyster" he enthusiastically says.

The company has been demonstrating the cockpit’s capability at various air shows with a working mock-up. The main aim is to give the pilot a "God’s eye view" of the battle space, while not overloading him with data. The first F-16 flight with the new cockpit should take place in early 2002. Aircraft down time for installation is "confidential" says Ting.

The upgrade is being developed with the full support of the F-16 original equipment manufacturer (OEM), Lockheed Martin, and at the Farnborough Air Show ST Aero signed up BAE Systems as a strategic partner. BAE will provide the head-up display (HUD), the Striker helmet mounted display (HMD) and the digital moving map (DMM). Striker is derived from the Typhoon HMD. About 10 other companies are providing various equipment, as well.

Falcon ONE has an all-glass cockpit with three 5-by-7-inch Astronautics multifunction color displays. The reliability of these displays today is such that mechanical back-up instruments are considered unnecessary, allowing the pilot to have 105-square-inches of configurable graphics. The tactical situation information is overlaid on the digital moving map.

In addition, a three-dimensional sound system warns the pilot of incoming threats; the sound is phased to each ear so that the pilot’s ear-brain system interprets it as "hearing" the threat coming from a specific direction. This reduces interpretation time allowing evasive maneuvers or an attack to be started straight away.

The wide-angle HUD is raster capable, which means it can display images from a FLIR, or other raster image generating equipment. A raster image is one where points on the screen are defined in terms of brightness and color, just like a TV screen. The HMD displays flight parameters, sensor data, target cueing and weapons status. When combined with an off-boresight capable weapon, the HMD provides a "look and kill" capability.

The Falcon ONE upgrade includes a data link with friendly aircraft, feeding an integrated battle space data management system with real-time fusion of data from multiple sources. This means, for example, that one F-16 could be at a safer distance, painting the enemy with radar while linking the information to a closer F-16 which remains "silent" while sneaking in for the attack.

A new mission computer replaces three computers in the original aircraft. It drives both the mission data processing and the display using a single software package. The computer’s modular design allows it to be upgraded and expanded.

Either a Northrop Grumman APG-66(V)2 or FIAR Grifo radar can be selected. The latter includes SAR capability for high resolution ground mapping. ST Aero has already upgraded Singaporean F-16s with a similar fit in the Mid-Life Update program and the company could bring them up to the Falcon ONE standard, if required. The company also is looking at MiG upgrades, Ting informs Avionics Magazine.

Tay Kok Khiang, deputy president and chief operating officer of ST Aero, says "Falcon ONE fuses the expertise of the three partners to bring unparalleled value for F-16 operators worldwide."

O sea, LM no tiene problemas en incorporar aviónica no norteamericana en los F-16s y da soporte a estos upgrades "alternativos" al MLU.

Saludos
 
Estado
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